Casal d'Associacions d'Immigrants i ONGD
Entitats usuàries
L'Ordre del conseller de Presidència de 15 de gener de 2013 per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Casal d'Associacions d'Immigrants i ONGD regula quines són les entitats usuàries del Casal.
Podran ser entitats usuàries del Casal:
* Les entitats associatives representatives dels interessos de les persones immigrades residents a les Illes Balears (en endavant, associacions d’immigrants) que tenguin la condició d’entitat usuària del Casal.
* Les entitats socials sense ànim de lucre (en endavant, ONGD) que tenguin la condició d’entitat usuària del Casal.
* Els consolats itinerants.
Segons l’ús que facin del Casal, les entitats es classificaran en:
a) Residents: entitats que no tenen seu social a Mallorca per desenvolupar la seva tasca. Les entitats residents poden gaudir, a més dels serveis i les instal·lacions comunes del Casal, de la utilització privativa o compartida d’un dels despatxos existents.
b) No residents: entitats que sí que disposen de seu social a Mallorca per desenvolupar la seva tasca. Aquestes entitats tenen dret a gaudir dels serveis i les instal·lacions comunes, llevat de l’ús dels despatxos, que queda reservat a les entitats residents.
Ls entitats residents estan obligades a:
* Dur a terme, dins de l’any natural, com a mínim una activitat en matèria de cooperació internacional per al desenvolupament, de sensibilització ciutadana o d’atenció a la població immigrant en el Casal (exposicions, conferències, presentacions de projectes, etc.), amb la intenció de dinamitzar el Casal i convertir-ho en un espai real d’integració i d’intercanvi cultural.
* Presentar durant la primera quinzena del mes de desembre una memòria d’activitats de les accions que s’hagin dut a terme durant l’any en matèria de cooperació internacional per al desenvolupament, de sensibilització ciutadana o d’atenció a la població immigrant.
A continuació trobareu el model de sol·licitud per adquirir la condició d'entitat usuària del Casal, que s'ha de presentar telemàticament.
Documentació a presentar:
• Sol·licitud
• Estatuts i acta de la sessió en la qual se'l nomena pel càrrec que li atorga la representativitat (president, secretari etc)
• Còpia del DNI del representant
• Còpia de la inscripció al Registre corresponent. En cas que sigui al registre autonòmic es pot remetre el número d'inscripció i demanar a la Direcció General de Cooperació i Immigració que el sol·liciti al Registre en virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015.
• Memòria tècnica.
• Sol·licitud d'excepcionalitat si escau
Model de sol·licitud: Sol·licitud
On s'ha de presentar: Seu electrònica
Model de sol·licitud de reserva de sala: Sol·licitud
La sol·licitud de reserva de sala s'ha de presentar en el Casal.