Consell Assessor de Dret Civil de les Illes Balears
El Consell Assessor de Dret Civil de les Illes Balears és l'òrgan permanent de consulta i assessorament del Govern i del Parlament de les Illes Balears en matèria de dret civil propi.
El Consell està integrat per un president/a, un secretari/a i nou vocals, tots juristes de prestigi reconegut:
• Presidenta: Sra. Maria Pilar Ferrer Vanrell
• Secretària: Sra. Georgiana Delfont Cabrero
• Vocals:
— Sr. José Antonio Carbonell Crespí
— Sra. Olga Patricia Cardona Guasch
— Sra. Ana Maria Cegarra Carreras
— Sr. Carlos Dubón Anglada
— Sr. Àngel Custodio Navarro Sánchez
— Sr. Raimundo Fortuñy Marqués
— Sra. Margarita María Grau Sancho
— Sra. Shadia Nasser García
— Sra. María Torres Bonet
Acord del Consell de Govern de 24 de novembre de 2023 pel qual es nomenen els vocals, la presidenta i la secretària del Consell Assessor de Dret Civil de les Illes Balears (BOIB núm. 161 de 25/11/2023)
En matèria de dret civil propi de les Illes Balears, són funcions del Consell:
a) Assessorar jurídicament el Govern de les Illes Balears i el Parlament de les Illes Balears i emetre els informes que sol·licitin el Govern de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears i els grups parlamentaris.
b) Assessorar jurídicament també els consells insulars quan aquests ho sol·licitin, sent preceptiu que amb caràcter previ s’elevi la consulta a la comissió assessora de dret civil propi corresponent al seu àmbit insular.
c) Elaborar avantprojectes de disposicions legals a sol·licitud del Govern de les Illes Balears o del Parlament de les Illes Balears.
d) Realitzar una labor de seguiment de la legislació nacional i internacional per tal de promoure, quan sigui necessari, la modificació i actualització del dret civil de les Illes Balears, a petició del Govern de les Illes Balears o del Parlament de les Illes Balears.
e) Col·laborar, si escau, en la promoció d’estudis que tinguin alguna utilitat justificable i directa per al desenvolupament del dret civil de les Illes Balears.