Prova lliure de batxillerat per a majors de 20 anys

Cor i tècnica vocal

Competències específiques

1. Escoltar i visionar de manera activa peces vocals de diferents estils, gèneres i cultures, analitzant els trets d’estil i les característiques de la interpretació, per desenvolupar el criteri estètic, estimular l’hàbit d’escolta activa i ampliar les possibilitats de gaudi de la música.

2. Expressar-se vocalment i corporalment, de manera individual i col·lectiva, a través de l’aplicació de diferents tècniques i la realització d’activitats d’improvisació, per reforçar l’autoestima i l’autoconfiança i desenvolupar la veu i el cos com a instruments de comunicació.

3. Interpretar peces de diferents estils i gèneres musicals, participant en diferents formacions vocals, per a potenciar una comunicació artística rica i el desenvolupament de valors col·lectius.

4. Participar en projectes escènics, realitzant actuacions i assumint tasques pròpies de la producció, per a afavorir el creixement artístic personal, enriquir l’entorn cultural i identificar oportunitats de desenvolupament personal, social, acadèmic o professional.

Sabers bàsics

A. Anàlisi

- La relació text-música.

- Recursos interpretatius i escènics. Corba de tensions musicals.

- Característiques bàsiques dels estils, gèneres i cultures musicals seleccionats.

- Peces vocals de diferents èpoques i estils de l’àmbit occidental, com també d’altres àmbits culturals i d’origen popular, amb grau de dificultat d’acord amb el nivell del curs i del grup.

B. Tècnica vocal

- Pràctica de la relaxació i la concentració.

- Cura de la veu i postura del cos.

- Elements de la producció vocal: respiració, emissió, articulació, ressonàncies i dinàmica.

- Tècniques d’expressió corporal. Relació de l’emissió vocal i el moviment.

- Exercicis i vocalitzacions. Improvisacions.

- L’oïda harmònica i l’afinació: entonació d’intervals, acords i cadències, amb grau de dificultat d’acord amb el nivell del curs i del grup.

C. Pràctica de conjunt

- El so de conjunt: respiració, atac, afinació, articulació, ritme, fraseig i dinàmica. Equilibri entre veus i plans sonors.

- Premisses per al desenvolupament de la improvisació.

- La percussió corporal i altres dissenys coreogràfics.

- La lectura bàsica de partitures amb notació convencional i no convencional.

- Aprenentatge memorístic.

- Compromís amb els objectius grupals.

- Repertori de cor de diferents èpoques i estils de l’àmbit occidental, com també d’altres àmbits culturals, amb grau de dificultat d’acord amb el nivell del curs i del grup, amb acompanyament instrumental o sense.

- El text a través de l’anàlisi fonètica. Regles del sistema foneticofonològic.

- Funcions de la producció artística: preproducció, organització d’assaigs, suport tècnic i difusió.

- Oportunitats de desenvolupament personal, social, acadèmic i professional lligades a l’àmbit musical.

PDF Descarrega en .pdf

Proves d'anys anteriors

Torna a la pàgina de matèries