Prova lliure de batxillerat per a majors de 20 anys
Anàlisi musical
Competències específiques
1. Analitzar els elements musicals de diferents obres, utilitzant l’escolta activa i l’estudi de partitures, per a descriure les seves característiques i establir comparacions.
2. Establir relacions entre els elements musicals d’una composició, a través de l’anàlisi de la seva estructura i dels procediments compositius utilitzats, per a associar l’obra amb un gènere, un estil i un context de creació.
3. Elaborar comentaris i crítiques musicals sobre les obres analitzades, utilitzant una terminologia adequada i consultant diferents fonts d’informació, per expressar judicis personals fonamentats i contribuir a la difusió del patrimoni musical a través dels mitjans disponibles.
4. Utilitzar els procediments compositius fonamentals i les tecnologies digitals, emprant els elements i les estructures musicals més adequades, per a crear obres senzilles i realitzar improvisacions.
5. Investigar sobre els usos de la música amb finalitats terapèutics i en combinació amb altres formes d’expressió artística, utilitzant diferents fonts d’informació i analitzant les característiques musicals de les obres, per entendre de quina forma incideixen determinats trets musicals en la salut i en les emocions.
Sabers bàsics
A. Tècniques d’anàlisi musica
- La comparació com a tècnica analítica.
- Tècniques d’anàlisis d’audició i de partitures.
- Tècniques per a l’anàlisi del context de creació. El pensament de la persona creadora, els condicionants contextuals i la interpretació de l’obra.
- Comentaris i crítiques musicals.
- Recursos digitals per a la recerca, la composició i la difusió musical.
- Drets d’autor i propietat intel·lectual.
B. Gèneres musicals
- Les característiques sonores i estilístiques de la música des de l’Edat mitjana fins a l’actualitat. Evolució organològica.
- Les formes i els gèneres musicals des de l’Edat mitjana fins a l’actualitat.
- Ús de la música amb finalitats terapèutiques.
![]() |
Descarrega en .pdf |