CONVOCATÒRIA AJUDES LLOGUER 2025

OBERT EL TERMINI DE SOL·LICITUDS DE LES AJUDES LLOGUER 2025

Data inici sol·licituds: 14 novembre 2025 a les 00:00 h.

Data fi sol·licituds: 15 desembre 2025 a les 23:59 h.

Data per presentar rebuts vençudes amb posterioritat a la sol·licitud: del 2 de gener de 2026 fins a 31 de gener de 2026


¡¡IMPORTANT!!

DESCARREGA LA NOVA SOL·LICITUD DE PRESENTACIÓ


nueva_solicitud_para_gif_CAST.gif

 

SUBVENCIÓ: 50% de la renda de l’habitatge habitual i permanent.

màxim 3.000 € anuals.


MÈTODE DE PRESENTACIÓ: PREFERENTMENT TELEMÀTIC


 

 

REQUISITS:

  • Ser titular d’un contracte de lloguer d’habitatge (en els termes de la LAU) a les Illes Balears.
  • L’habitatge llogat s’ha de destinar a residència habitual i permanent de la persona arrendatària, qui haurà de presentar un certificat o volant d’empadronament on han de constar les persones que resideixen a l’habitatge, a la data de sol·licitud.
  • Els membres de la unitat de convivència han de tenir la nacionalitat espayola o la d’algun dels estats membres de la Unió Europea, de l’Espai Econòmic Europeu o Suïssa. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries han de disposar de l’autorització d’estada o residència a Espanya.
  • La renda màxima del lloguer ha de ser igual o inferior a 900 € mensuals.
  • Les persones inquilines han d’estar al corrent del pagament de les rendes del lloguer en el moment de sol·licitar l’ajuda.
  • Totes les persones que resideixin a l’habitatge no han de superar, conjuntament, el límit d’ingressos màxims (segons la taula següent):

 

 

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

En el moment de la sol·licitud heu de disposar de la documentació següent:

  1. PDF Sol·licitud emplenat i signat (en cas de presentació presencial).
  2. PDF Annex número 1 emplenat i signat.
  3. PDF Annex número 2 emplenat i signat.
  4. PDF Annex número 3 emplenat i signat (si escau).
  5. PDF Annex número 4 emplenat i signat (si escau).
  6. Document acreditatiu de les facultats de representació, si escau
  7. Contracte de lloguer complet, en vigor i signat per les parts.
  8. Certificat del Registre de la Propietat.
  9. Volante colectivo de empadronamiento en la vivienda objeto de la subvención.
  10. Justificantes acreditativos del pago de las rentas mensuales a través de entidad financiera o de crédito.
  11. Título de familia numerosa , en su caso.
  12. Declaración administrativa del grado de discapacidad reconocido, en su caso.
  13. Declaración administrativa por la que se reconoce que la persona beneficiaria es víctima del terrorismo , o de violencia de género , si procede.
  14. Documento acreditativo de tener residencia legal en España , en el caso de extranjeros , si procede.

 

¡INFORMACIÓN IMPORTANTE PARA EL TRÁMITE TELEMÁTICO!
  1. La SOLICITUD debe presentarse al tener todos los documentos requeridos recopilados.
  2. Es IMPORTANTE que, antes de finalizar el trámite, se compruebe haber adjuntado todos estos documentos.
  3. Una vez finalizado el trámite, NO se puede acceder de nuevo. Se tendrá que empezar de nuevo y volver a adjuntar todos los documentos.

 

A TENER EN CUENTA:

Todos los anexos que se presenten deben estar correctamente cumplimentados y firmados .

Sólo se admitirán justificantes acreditativos del pago de la renta , emitidos por una entidad financiera o de crédito. En este justificante bancario debe constar la siguiente información:

  • Identificación del inquilino o inquilino que efectúa el pago de la renta.
  • Identificación y cuenta bancaria de la persona arrendadora o autorizada que recibe la renta.
  • Concepto de renta que especifique a que mes corresponde.
  • Importe de la renta.
  • Fecha del pago.

El nombre del beneficiario de la ayuda debe corresponderse con el arrendador del contrato o con el propietario . En caso contrario deberá presentarse una autorización del arrendador.