Torna

112 Illes Balears

Tornar al llistat de notícies

02/04/2014

La consellera d’Administracions Públiques assisteix al Fòrum Institucional de Qualitat al SEIB112

La consellera d’Administracions Públiques, M. Núria Riera ha assistit al Fòrum Institucional de Qualitat a la Conselleria d’Administracions Públiques, una jornada on s’ha analitzat l’experiència del telèfon únic d’emergències 112 com a servei públic d’atenció al ciutadà.
El Fòrum Institucional de Qualitat en el Sector Públic de les Illes Balears és una agrupació d'institucions públiques, tant d'àmbit estatal com autonòmic i local, interessades en la millora de la qualitat i l'excel·lència en gestió aplicades a la gestió pública. Els membres del fòrum són especialistes en la gestió de qualitat dels serveis públics de diferents àmbits i institucions, entre els quals avui han assistit a la Jornada els representants de l’Ajuntament de Palma, del Ministeri de Defensa, Mercapalma, UIB, Delegació del Govern a les Illes Balears, Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social, Delegació Provincial de l’Agència Tributària, Direcció General de Qualitat dels Serveis i 010.
L’objectiu principal de la jornada ha estat l’anàlisi del procés de millora de la qualitat del servei que es presta al ciutadà des de l’Administració, i en concret des de l’112. En aquest sentit la consellera M. Núria Riera ha insistit en què és necessària la millora constant de la qualitat dels serveis públics: “fem feina per optimitzar els processos, aconseguint la major eficiència i eficàcia”.
Un altre objectiu de l’encontre ha estat analitzar la presentació de bones practiques en relació a l’atenció telefònica, l’intercanvi d’informació i les particularitats de l’atenció en situació d’estrès. També s’ha avaluat l’atenció per part dels operadors telefònics.
A més, s’ha realitzat una visita a la sala de gestió d’emergències i una explicació amb casos pràctics de com s’atenen les telefonades dels ciutadans.
La consellera ha remarcat la importància de prestar un servei de qualitat des de l’Administració al ciutadà, un servei modern i adaptat a les necessitats dels usuaris i ha conclòs amb aquestes paraules: “el repte és mantenir el ritme i anar sempre una passa per davant per poder oferir als ciutadans el servei que es mereixen”.