Tramitació telemàtica

En suport paper, hi ha documents que han d'estar firmats per un instal·lador i segellats per la seva empresa instal·ladora. En suport digital, que és el que s'utilitza en la tramitació telemàtica, basta la firma de l'instal·lador ja que, per tenir accés al tràmit ja s'ha acreditat que pertany a una empresa habilitada.

No. Els formularis web que hagin de ser firmats tenen un enllaç que dóna pas a una pantalla, on el procés de firma és molt senzill. Els documents annexats es firmen en el mateix moment que s'adjunta l'arxiu (tràmit 001), o bé, mitjançant l'aplicació de firma IBkey que genera un arxiu del tipus slc (tràmit 012).

Els documents de sortida dels nostres tràmits disposen d'un codi de barres per a la seva comprovació. Amb l'ajuda d'un lector o escrivint directament el codi en la barra de direccions d'un navegador d'internet, es pot veure el document original, ubicat en el nostre servidor.

Consultau l'apartat "Requisits" d'aquest Portal.

Hi ha dos tipus de documents: formularis web i documents annexats. Els formularis web s'emplenen directament en la pantalla del navegador. Els documents annexats han de tenir el format pdf o slc.

En realitat, sí s'utilitzen, però només quan els firma un tècnic titulat, ja que els Col·legis Oficials empren aquest sistema.

És necessari que el document (projecte, certificat de direcció d'obra...) s'hagi enviat de forma telemàtica al servidor de la Direcció General d'Indústria i Energia, prèviament a l'inici del tràmit telemàtic. Per a cada enviament, s'obtindrà una referència, que la plataforma de tramitació requerirà per a l'execució del tràmit.