Presentació

L'objectiu de l'Administració Digital és incrementar les possibilitats de comunicació entre la Ciutadania i el Govern, utilitzant la relació i interacció a través d'Internet, pel canal telemàtic. L'Administració Digital també és coneguda pel terme e-Administració.

Actualment s'està implantant una nova plataforma d'Administració Digital que potencia el canal Internet com via bidireccional de comunicació entre el Ciutadà i el Govern.

En 2005 el Govern ja tenia en marxa una sèrie d'iniciatives per a l'Administració Electrònica. En una primera fase, que conclou a la fi de 2006, s'abordaren els treballs en 4 línies d'activitat o programes. En aquesta etapa es construiren els pilars en els quals se sustentaran la resta de programes del Pla:

  • Nou Portal de la CAIB.
  • Administració Electrònica.
  • Sistemes d'Informació a la Direcció.
  • Suport a la implantació.

 

Durant la segona fase, anys 2007 i 2008, s'avançarà en els programes ja iniciats per a afermar la seva consolidació definitiva i s'iniciaran les activitats associades a:

  • Accés Multicanal i Mobilitat.
  • Democràcia Electrònica.

Projecte cofinançat per fons FEDER. Cofinaçat per fons FEDER

 

    El projecte d'Administració Digital s'avança a la Llei 11/2007 de "acceso electrónico de los ciudadanos a los Servicios Públicos" on es reconeix el dret dels ciutadans a relacionar-se amb les Administracions Públiques per mitjans electrònics i regula els aspectes bàsics d'utilització de les tecnologies de la informació en l'activitat administrativa, en les relacions entre les Administracions Públiques, així com en les relacions dels ciutadans amb les mateixes amb la finalitat de garantir els seus drets, un dret comú davant les Administracions Públiques i la validesa i eficàcia de l'activitat administrativa en condicions de seguretat jurídica.

    A més, les Administracions Públiques hauran d'utilitzar les tecnologies de la informació d'acord a la Llei, assegurant la disponibilitat, l'accés, la integritat, l'autenticitat, la confidencialitat i la conservació de les dades, informacions i serveis que gestioni en l'exercici de les seves competències.

    L'Administració Digital incrementa la qualitat de les relacions i millora el servei al ciutadà, ja que té les següents qualitats:

    • Major disponibilitat d'horari. A qualsevol hora del dia, i qualsevol dia de la setmana.
    • Major proximitat del servei. Des de qualsevol lloc on es disposi de connexió a Internet.
    • Major eficàcia en la interacció. La informació aportada està en format electrònic i admet la possibilitat de respondre pel mateix canal.
    • Major integració del procés. En el procediment per Internet s'admet la possibilitat de realitzar el pagament on-line de les taxes associades al tràmit. D'aquesta manera, s'evita que el ciutadà hagi de desplaçar-se a una entitat bancària per a realitzar el pagament de les mateixes, per després regressar a l'oficina de l'Administració Pública per lliurar el corresponent justificant.

    L'objectiu del Govern és impulsar una nova forma d'interactuar i relacionar-se amb els ciutadans, apropant l'Administració al Ciutadà......