Programa de coordinació digital de les policies locals «Policia XPO Illes Balears»
El programa de coordinació digital de les policies locals «Policia XPO Illes Balears» té com a finalitat implementar l'administració electrònica en la coordinació de les policies locals, així com definir les línies i els procediments per al desplegament de la Plataforma de Gestió i Coordinació de les Policies Locals en els municipis de les Illes Balears.
Els eixos bàsics d'aquest programa són els següents:
- Crear la Plataforma de Gestió i Coordinació de les Policies Locals prevista a l’article 31 del Decret 40/2019, integrada per les aplicacions informàtiques següents:
- L’aplicació informàtica Policia XPO destinada a:
- Gestió digital de les plantilles i expedients policials.
- Compartir bases de dades i interoperabilitat de dades.
- Interconnexió amb l’112.
- L’aplicació informàtica del Registre de Policies, destinada a:
- Desenvolupar els articles 33 a 35 del Decret 40/2019 i disposar de la informació necessària per exercir les funcions de coordinació.
- Les altres aplicacions que es desenvolupin per garantir la seva innovació i millora continua.
- L’aplicació informàtica Policia XPO destinada a:
- Consolidar l’equip de feina i constituir un grup de vuit coordinadors territorials sota la supervisió de l’ISPIB que canalitzaran les inquietuds dels ajuntaments, difondran la informació i presentaran propostes a l’ISPIB dels municipis del seu àmbit territorial.
- Implementar protocols normalitzats de treball per facilitar la implantació del programa.