https://serveiTelecomunicacions.caib.es
Teletreball: opcions de telefonia
Si necessitau rebre les trucades de la vostra extensió telefònica mentre estau fora de l'oficina, el Servei de Telecomunicacions proporciona tres solucions:
- Jabber
- RDP
- Desviament
Així podreu rebre al vostre mòbil les trucades entrants*.
Teniu els detalls de cada una d'elles a continuació.
(1) Jabber
És l'opció recomanada. Ideal per a les persones que tenen teletreball, feines externes puntuals o viatges.
És necessari instal·lar una aplicació a l'ordinador o al mòbil particular i des d'allà controlar les comunicacions corporatives. El telèfon de l'oficina i Jabber sonen al mateix temps. Allà on s'agafi la trucada es produeix la conversació i l'altre terminal deixa de sonar.
S'ha de fer una petició inicial al Servei de Telecomunicacions per activar Jabber.
Avantages:
- L'usuari té el control absolut per activar i desactivar el desviament al mòbil. No cal contactar amb el Servei de Telecomunicacions.
- La persona externa que us truca no veu el número al qual s'ha desviat l'extensió, fins i tot si contestau des del mòbil.
Mai es pot saber si la persona ha contestat des de l'oficina o des de ca seva. - Si la persona teletreballadora truca sempre es presenta amb l'extensió corporativa, mai amb el número de mòbil particular.
Això és així tant per trucades internes com a les externes. - És possible tenir Jabber i no tenir telèfon a l'oficina.
S'estalvia la despesa del terminal telefònic. - No cal tenir dos mòbils (professional i particular) i dues extensions (fixa i mòbil).
- Les trucades entrants no suposen cap despesa.
- Els grups de salt i els grups de captura funcionen com si estàssiu fent feina amb un telèfon d'escriptori.
- Jabber permet missatgeria, telefonia i videoconferència.
Desavantatges:
- S'ha d'instal·lar una aplicació bé en el mòbil, o bé a l'ordinador.
- Les conversacions fan ús del servei de dades, per tant és convenient tenir contractada una tarifa plana o bé disposar wifi (recomanable).
Teniu tota la informació en aquesta pàgina web: jabber.
(2) RDP Remote Destination Protocol
És convenient per a les persones que tenen teletreball uns dies fixes, sense canvis.
El Servei de Telecomunicacions programa el desviament dins la centraleta. Així, el telèfon de l'oficina i el mòbil sonen al mateix temps. Allà on s'agafi la trucada es produeix la conversació i l'altre terminal deixa de sonar.
Avantages:
- El desviament s'activa automàticament els dies de teletreball. L'usuari no ha de recordar fer el desviament.
- No rebreu trucades a partir de les 15h, si així ho demanau.
- La persona externa que us truca no veu el número al qual s'ha desviat l'extensió, fins i tot si contestau des del mòbil.
Mai es pot saber si contestau des de l'oficina o des de ca vostra. - Si trucau des del mòbil a una extensió del Govern, no es veurà el número de mòbil, sinó l'extensió interna associada.
- Potser útil fins i tot els dies de feina a l'oficina, si sou una persona que no sempre estau davant l'escriptori.
Desavantatges:
- L'usuari perd el control per poder activar i desactivar el desviament.
Això implica que heu de fer peticions al Servei de Telecomunicacions cada vegada que tengueu dies lliures. - Quan la persona teletreballadora truca a un número extern (per exemple a un altre mòbil) es presenta amb el seu número particular i no amb l'extensió de l'oficina**.
- Cada trucada entrant té una despesa econòmica per al Govern, atès que la centraleta truca al mòbil del teletreballador.
- No podeu capturar trucades.
(3) Desviament a un mòbil
És convenient per a persones que tenen sortides puntuals com inspeccions, viatges o treballs externs. També per a teletreball, tot i no ser l'opció recomanada.
Per activar-ho, desviau l'extensió a un número extern, habitualment un mòbil particular. Aquí teniu una guia ràpida.
Avantages:
- És un procés senzill que es fa des del terminal Cisco (per fer-ho consultau el manual).
- No és necessari contactar amb el Servei de Telecomunicacions.
Desavantatges:
- La persona que us truca pot veure el número al qual s'ha desviat l'extensió i anotar el número del mòbil.
- El desviament està actiu fins i tot fora de l'horari laboral.
- Us heu d'enrecordar de programar el desviament el dia abans al teletreball.
- Quan la persona teletreballadora truca es presenta amb el seu número extern i no amb l'extensió de l'oficina**.
- Les trucades que entren a un grup de salt, no es desviaran al mòbil.
- Cada trucada entrant té una despesa econòmica per al Govern, atès que la centraleta truca al mòbil del teletreballador.
- No podeu capturar trucades.
* El Servei de Telecomunicacions no proporciona telèfons mòbils per motius de teletreball.
En aquesta modalitat de feina és l'usuari final qui ha d'aportar els mitjans tècnics que li permetin realitzar les seves funcions (art. 11 del decret 36/2013 que regula el teletreball en el GOIB).
** És possible ocultar el número del telèfon particular.
Per això basta marcar #31# (des de mòbils) o 067 (des de fixes) davant del número que volem trucar.