https://serveiTelecomunicacions.caib.es

Locucions telefòniques

Per donar millor atenció a la ciutadania, és possible tenir una locució informativa associada al telèfon de la Conselleria/Direcció general.

Els usos més freqüents són:

  • Donar un missatge de benvinguda i oferir un arbre de destins (marcau 1, marcau 2, ...).
    Exemple: 971177000.
  • Donar un missatge estàtic, per exemple una campanya informativa sobre passes a fer abans de continuar amb la trucada.
    Exemple: les oficines del SOIB donen instruccions abans de deixar continuar la trucada.
  • Aturar les trucades fora d'un horari.
    Exemple: la Biblioteca Pública de Palma 971176030 només permet de 8.30h a 20.30h.
  • Permetre l'enregistrament de trucades durant 60 segons, com un contestador automàtic que s'enviarà per correu electrònic a un grup de la CAIB.
    Exemple: contestador de Darreres Voluntats.

Com enregistrar

Per tal d'enregistrar locucions personalitzades, tan sols cal que:

  1. Contactau amb el Servei de Telecomunicacions 77570 perquè configurem l'enregistrament.
  2. Quan us ho indiquin, telefonau a l'extensió 77850.
  3. Enregistrau el missatge seguint les instruccions que escoltareu.
    Per finalitzar, marcau * (asterisc).
  4. Uns segons després rebreu la locució per correu electrònic (si heu fet el punt 1).
  5. És convenient repetir els punts 3 i 4 per tenir diverses versions i posteriorment triar la millor.
  6. Una vegada seleccionada la locució, podeu fer-nos-la arribar emprant el correu telecomunicacions@caib.es amb una explicació detallada.

Recomanacions

  • És preferible que els missatges siguin curts i clars, amb poques opcions.
  • Pensau sempre en la persona que truca per tal de dissenyar el missatge i en allò que vol/ha d'escoltar.
  • Les locucions que tenen un menú, sempre han de donar l'opció de "marcau asterisc o esperau" per contactar amb la centraleta.
  • Si la locució ha d'estar en els dos idiomes, millor enregistrar una locució única amb català i castella, que donar l'opció de triar l'idioma per agilitzar i minimitzar el número de clics que ha de marcar la persona que ha trucat.
  • Si no rebeu el missatge amb la locució adjunta, per favor, posau-vos en contacte amb el Servei de Telecomunicacions al 971177570.
  • Si no desitjau emprar aquest sistema per tal d'enregistrar locucions, heu de saber que l'àudio ha de tenir les següents característiques o format:
    • Codec G.711
    • 8k sample rate (freqüència de mostreig)
    • 8-bit word
    • Mono
    • uLaw
    • fitxers .wav