https://serveiTelecomunicacions.caib.es
Locucions telefòniques
Per donar millor atenció a la ciutadania, és possible tenir una locució informativa associada al telèfon de la Conselleria/Direcció general.
Els usos més freqüents són:
- Donar un missatge de benvinguda i oferir un arbre de destins (marcau 1, marcau 2, ...).
Exemple: 971177000. - Donar un missatge estàtic, per exemple una campanya informativa sobre passes a fer abans de continuar amb la trucada.
Exemple: les oficines del SOIB donen instruccions abans de deixar continuar la trucada. - Aturar les trucades fora d'un horari.
Exemple: la Biblioteca Pública de Palma 971176030 només permet de 8.30h a 20.30h. - Permetre l'enregistrament de trucades durant 60 segons, com un contestador automàtic que s'enviarà per correu electrònic a un grup de la CAIB.
Exemple: contestador de Darreres Voluntats.
Com enregistrar
Per tal d'enregistrar locucions personalitzades, tan sols cal que:
- Contactau amb el Servei de Telecomunicacions 77570 perquè configurem l'enregistrament.
- Quan us ho indiquin, telefonau a l'extensió 77850.
- Enregistrau el missatge seguint les instruccions que escoltareu.
Per finalitzar, marcau * (asterisc). - Uns segons després rebreu la locució per correu electrònic (si heu fet el punt 1).
- És convenient repetir els punts 3 i 4 per tenir diverses versions i posteriorment triar la millor.
- Una vegada seleccionada la locució, podeu fer-nos-la arribar emprant el correu telecomunicacions@caib.es amb una explicació detallada.
Recomanacions
- És preferible que els missatges siguin curts i clars, amb poques opcions.
- Pensau sempre en la persona que truca per tal de dissenyar el missatge i en allò que vol/ha d'escoltar.
- Les locucions que tenen un menú, sempre han de donar l'opció de "marcau asterisc o esperau" per contactar amb la centraleta.
- Si la locució ha d'estar en els dos idiomes, millor enregistrar una locució única amb català i castella, que donar l'opció de triar l'idioma per agilitzar i minimitzar el número de clics que ha de marcar la persona que ha trucat.
- Si no rebeu el missatge amb la locució adjunta, per favor, posau-vos en contacte amb el Servei de Telecomunicacions al 971177570.
- Si no desitjau emprar aquest sistema per tal d'enregistrar locucions, heu de saber que l'àudio ha de tenir les següents característiques o format:
- Codec G.711
- 8k sample rate (freqüència de mostreig)
- 8-bit word
- Mono
- uLaw
- fitxers .wav