Torna

RECLAMACIONS D'ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA

Si heu presentat una sol·licitud d'accés a la informació pública davant:

  • l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
  • un dels consells insulars
  • un ajuntament de les Illes Balears
  • o d'una entitat del sector públic dependent o vinculada a alguna d'aquestes administracions

i no estau satisfet amb la resposta o no heu rebut contestació, podeu presentar una reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG).

REGLES:

• La reclamació davant el Consell, prèvia a la seva impugnació en via contenciosa administrativa, és potestativa.

• La reclamació s'ha d'interposar en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució impugnada.

• Si no heu rebut resposta a la sol·licitud d'accés, podeu reclamar des del dia següent a aquell en què es produeixin els efectes del silenci, però sense limitació de termini.

• El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de tres mesos, transcorregut el qual, la reclamació s’entén desestimada i pot ser impugnada per via judicial mitjançant un recurs contenciós administratiu.

NOTA: En cas de sol·licituds d'informació realitzades davant el Parlament de les Illes Balears, el Consell Consultiu de les Illes Balears, el Consell Econòmic i Social de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, en relació amb activitats subjectes a dret administratiu, no podeu reclamar davant el Consell i sinó que heu d'anar directament a la jurisdicció contenciosa administrativa (art. 23.2. Llei 19/2013).

  

Com es poden presentar les reclamacions?

El CTBG explica com fer-ho aquí.

Si disposau de certificat digital, DNIe o Cl@ve permanent podeu fer-ho telemàticament. En cas contrari, podeu presentar la reclamació presencialment o per correu postal, omplint aquest formulari.

NOTA: Recordau que les persones jurídiques i els altres subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, s'han de relacionar amb l'Administració necessàriament per mitjans electrònics

Com fer-ho?

a) Telemàticament

Si desitjau presentar una reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern, la via més senzilla i àgil és fer-ho telemàticament per la seu electrònica (Reclamacions d'àmbit autonòmic i local). Així tindreu fàcil accés als seus expedients i rebreu les comunicacions amb celeritat a la bústia de la seva carpeta electrònica.

Podeu trobar ajuda en aquesta pàgina.

b) Per correu postal, enviant una carta a C/José Abascal, 2-5ª Planta, 28003, Madrid. 

Si l'envieu certificada, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'Oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i a l'hora exacta en que s'ha efectuat el registre, dades que també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

c) Presencialment en la seu de l'organisme:  C/ José Abascal, 2-5ª Planta 28003 Madrid o en un registre públic. Podeu consultar la xarxa d'oficines d'assistència en matèria de registre de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears al Portal d'Atenció de la Ciutadania.

En els dos darrers supòsits (b, c) ha de presentar emplenat el formulari, adjuntant els documents que corresponguin (sol·licitud d'accés, resolució sobre accés, etc.)

Si necessitau ajuda, podeu cridar als telèfons 91 273 33 11 o 91 273 33 08, o enviar un correu electrònic a: ctgb@consejodetransparencia.

Per tenir més informació: consulteu les PREGUNTES FREQÜENTS

Impugnació de las resolucions del Consell de Transparencia i Bon Govern

-Si no estau satisfets amb la resposta del Consell, podeu interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent a la notificació de la resolució de la reclamació. Heu de presentar els seus arguments en els Jutjats Centrals del Contenciós Administratiu. Interposar un recurs contenciós administratiu requereix advocat i procurador.

-Si el Consell us dóna la raó, l'Administració podrà recórrer, si no està d'acord, als tribunals contenciós administratius. En aquest cas, el Consell assumirà com a seva la resolució i la defendrà davant els Tribunals. Encara que podreu personar-vos si voleu, el Consell de Transparència i Bon Govern vetlarà pel vostre dret i assumirà les despeses.

-Si voleu més informació, podeu consultar les Preguntes freqüents sobre recursos contra el Consell de Transparència i Bon Govern.