SIMPLIFICACIÓ ADMINISTRATIVA
La guia de simplificació administrativa abasteix tres àmbits clau de l’administració:
1) simplificació normativa
Es donen eines per reduir el nombre de lleis i reglaments, simplificar els continguts normatius o millorar-ne la qualitat, amb preguntes clau com la necessitat de la regulació en concret, o establint regles com la one in one out.
2) simplificació procedimental
Sobre la simplificació procedimental, s’assenyala la necessitat de suprimir els procediments o els tràmits de dins el procediment que ja no tenen raó d’existir perquè han perdut la finalitat que tenien, o a unificar procediments connexos per evitar duplicitats. Aquí, cal identificar tots els procediments per detectar mancances o ineficiències, reestructurar-los, implantar canvis i millores, i dur a terme aquest procés contínuament.
3) simplificació documental
La simplificació documental consisteix a reduir i racionalitzar els documents necessaris en els procediments administratius, per minvar-ne la càrrega burocràtica. Aquí, entren en joc elements que poden esdevenir claus com les declaracions responsables com a una aportació diferida de la documentació.
