SIMPLIFICACIÓ ADMINISTRATIVA

Imatge_simplificacio_CAT.jpg

La guia de simplificació administrativa abasteix tres àmbits clau de l’administració:

1) simplificació normativa 

Es donen eines per reduir el nombre de lleis i reglaments, simplificar els continguts normatius o millorar-ne la qualitat, amb preguntes clau com la necessitat de la regulació en concret, o establint regles com la one in one out.

2)  simplificació procedimental 

Sobre la simplificació procedimental, s’assenyala la necessitat de suprimir els procediments o els tràmits de dins el procediment que ja no tenen raó d’existir perquè han perdut la finalitat que tenien, o a unificar procediments connexos per evitar duplicitats. Aquí, cal identificar tots els procediments per detectar mancances o ineficiències, reestructurar-los, implantar canvis i millores, i dur a terme aquest procés contínuament.

3) simplificació documental 

La simplificació documental consisteix a reduir i racionalitzar els documents necessaris en els procediments administratius, per minvar-ne la càrrega burocràtica. Aquí, entren en joc elements que poden esdevenir claus com les declaracions responsables com a una aportació diferida de la documentació.

simplificacion_administrativa_cast.pdfsimplificacion_administrativa_cast.pdf