Torna

Tornar al llistat de notícies

26/09/2025

MESA PER A LA LLUITA CONTRA LA POBRESA ENERGÈTICA

Conselleria d’Empresa, Autònoms i Energia

Òrgan de consulta no preceptiva, debat i assessorament en matèria energètica, que actua com a òrgan col·legiat, de col·laboració entre les distintes administracions públiques i de participació de les associacions i agents socials implicats en el sector de l’energia, l’habitatge, el consum i els serveis socials.

Funcions

  1. La col·laboració, la informació i la proposició de criteris i actuacions referents a l’àmbit de la pobresa energètica a les Illes Balears.
  2. La diagnosi de la situació actual de les llars de les Illes Balears pel que fa a la pobresa energètica.
  3. La col·laboració, la informació i la proposició de criteris referents a l’àmbit de la pobresa energètica a les Illes Balears.
  4. La promoció i el seguiment d’iniciatives relatives a la millora de l’accés assequible per part de les llars de les Illes Balears a l’electricitat i/o al gas, com ara la millora de la informació disponible per a la ciutadania en matèria de tarifes energètiques, estalvi energètic o accés al bo social.
  5. La informació als òrgans competents sobre els protocols que han de seguir les empreses comercialitzadores i distribuïdores d’energia i les administracions públiques de les Illes Balears davant potencials talls de subministrament energètic per motius d’impagament per manca de recursos.
  6. La informació des de la perspectiva de la pobresa energètica i del dret a l’accés a l’energia sobre les qüestions tractades en el Consell Assessor de l’Energia i el Consell Balear de Consum.

Composició

  1. Presidència: la persona titular de la conselleria competent en matèria d’energia.
  2. Vicepresidència: la persona titular de la direcció general competent en matèria d’energia.
  3. Secretaria: una persona funcionària amb funcions jurídiques adscrit a la direcció general competent en matèria d’energia, amb veu però sense vot.
  4. Vocalies:

    Una persona representant de la direcció general competent en matèria d'habitatge.

    Una persona representant de la direcció general competent en matèria de consum.

    Una persona representant de la direcció general competent en matèria de serveis socials.

    Una persona representant de la direcció general competent en matèria de política industrial.

    Una persona representant de la direcció general competent en matèria de coordinació.

    Una persona responsable d'un servei en matèria d’eficiència energètica.

    Una persona representant de la Federació d’Associacions de Consumidors i Usuaris (FACUA).

    Una persona representant de l’Associació Nuredduna de Defensa del Consumidor.

    Una persona representant de l’associació «La Defensa» de consumidors i usuaris de Balears.

    Una persona representant de la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB).

    Una persona representant de la Creu Roja.

    Una persona representant de Càritas Diocesana.

    Una persona representant d’EAPN-Illes Balears – Xarxa per a la Inclusió Social.

    Una persona representant de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH).

    Una persona representant d’Endesa Distribución Eléctrica, SAU.

    Una persona representant de Vall de Sóller Energia, SLU.

    Una persona representant de Sampol Energía, SL.

    Una persona representant de Redexis Gas, SA.

    Una persona representant de Repsol Butano, SA.

    Una persona representant de Gas Natural SDG, SA.

    Una persona representant d’Endesa Energia XXI, SA.

    Una persona representant d’Eléctrica Sollerense.

  5. La presidència pot designar com a membres persones en representació de cadascuna de les altres comercialitzadores energètiques amb presència en el mercat residencial balear.

Creació i funcionament

Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat per la qual es crea la Mesa per a la Lluita contra la Pobresa Energètica

Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat per la qual es modifica la resolució per la qual es crea la Mesa per a la Lluita contra la Pobresa Energètica de 23 de desembre de 2015

Resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius per la qual es modifica la Resolució de 23 de desembre de 2015 per la qual es crea la Mesa per a la Lluita contra la Pobresa Energètica

Links d'interés: