Òrgan col·legiat de consulta, de coordinació de la política en matèria de funció pública i de participació del personal, en les qüestions que en relació amb aquesta matèria puguin afectar el conjunt de les administracions públiques de l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Funcions
1. Informar preceptivament sobre els avantprojectes de llei relatius al personal al servei de les administracions públiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. Informar sobre les disposicions o decisions rellevants en matèria de personal que li siguin consultades per les diverses administracions públiques de l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
3. Debatre i proposar, a iniciativa de les administracions públiques o de les organitzacions sindicals que hi estan representades, les mesures necessàries per a la coordinació de les polítiques de personal de les administracions públiques de l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears i, en especial, allò que fa referència a mesures per facilitar la mobilitat interadministrativa del personal entre les administracions públiques autonòmica i locals de les Illes Balears, com ara mesures d’homologació dels sistemes de selecció, formació i perfeccionament per facilitar la mobilitat; de coordinació de l’oferta d’ocupació pública de les diverses administracions públiques de les Illes Balears; per a l’establiment, el funcionament i la coordinació dels registres de personal i de les relacions de llocs de treball o mesures de coordinació per facilitar la mobilitat de les dones víctimes de violència de gènere.
4. Demanar, per mitjà del president del Consell Balear, a totes les institucions de les Illes Balears, la informació i la documentació necessàries o que consideri indispensables per a l’exercici de les competències que hi té assignades.
5. En general, emetre els informes que li encarregui el president del Consell Balear i formular les recomanacions que consideri oportunes en matèria de personal al servei de les administracions públiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
6. Qualsevol altre assumpte que li sigui sotmès a iniciativa de les administracions públiques o de les organitzacions sindicals de les Illes Balears o que li atribueixi o li permeti la legislació vigent.
Composició
1. President: persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.
2. Vicepresident: titular de la direcció general competent en matèria de funció pública.
3. Secretari: funcionari del grup A1, i amb llicenciatura en Dret, de la direcció general competent en matèria de funció pública, designat pel seu director general, amb veu i sense vot.
4. Vocalies:
El titular de la direcció general competent en matèria de pressuposts.
Quatre representants dels ajuntaments, designats per la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears.
Un representant designat per la persona titular de cada conselleria del Govern de les Illes Balears.
El titular de la direcció general competent en matèria de personal docent.
El titular de la direcció general competent en matèria de personal estatutari.
Tres representants de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears designats per la persona titular de la conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria de funció pública.
El director gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública.
Quatre representants designats pels consells insulars, un membre cadascun.
Cinc membres, un per cadascuna de les organitzacions sindicals més representatives en l’àmbit de l’Administració autonòmica, designats per les organitzacions sindicals.
Creació i funcionament
Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears
Decret 42/2012, de 18 de maig, pel qual es regula el Consell Balear de la Funció Pública