El Govern de les Illes Balears duu a terme un procés de consulta que té per objecte conèixer l’opinió de la ciutadania prèviament a la redacció del text perquè les persones i les organitzacions més representatives potencialment afectades per la norma futura puguin opinar i fer aportacions sobre els problemes existents que es pretenen solucionar, sobre si és necessari i oportú aprovar una nova norma, quins objectius ha de tenir i les possibles solucions alternatives, reguladores i no reguladores.
-Documentació: Podeu trobar la documentació i informació necessària sobre aquest projecte d'ordre en el Portal de Transparència accedint en el següent enllaç.
-Data de publicació: 13/11/2025
-Aquest tràmit participatiu de consulta prèvia està obert durant 15 dies hàbils, és a dir, des de dia 13 de novembre de 2025 fins al dia 1 de desembre de 2025 (ambdós inclosos).
Les aportacions es poden presentar mitjançant els següents canals:
TELEMÀTICAMENT:
-Mitjançant el "tràmit de consulta prèvia" del procediment d'elaboració i tramitació d'aquest projecte d'ordre a la Seu electrònica.
Aquest sistema requereix disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve permanent.
- Mitjançant el formulari disponible en el Portal de Participació Ciutadana del Govern de les Illes Balears.
Aquest sistema permet presentar aportacions sense la necessitat de certificat electrònic o DNIe però no emet justificant de recepció del contingut enviat. No obstant això, sempre que les aportacions presentades per aquesta via contenguin la identificació de la persona o l'entitat que les fa, s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa.
PRESENCIALMENT:
Les persones físiques també poden presentar-les en qualsevol oficina d'assistència en matèria de registre o per correu postal mitjançant un escrit adreçat a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural de Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural (C. de la Reina Constança, 4 - 07006 Palma). A la seu electrònica disposau del model per realitzar aportacions.
Important
Per a la presentació de aportacions és necessari que indiqueu les dades següents:
Conselleria: Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural
Destinació: Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural
DIR3: A04027006
Iniciativa normativa: Projecte d'ordre per la qual es crea la Comissió per a la resposta i adaptació del sector agrari de les Illes Balears al canvi climàtic.
La valoració de les aportacions presentades es podrà consultar en la pàgina de la iniciativa publicada en el Portal de Transparència una vegada que es publiqui la nova Memòria d’Impacte Normatiu si s'inicia l'elaboració de la norma.