La Comissió per les reclamacions d'accés a la informació pública està formada per un president i dos vocals, que han de ser juristes de prestigi reconegut, amb més de cinc anys d’experiència professional en l’àmbit del dret públic. Els membres han de ser nomenats pel Consell de Govern de la Comunitat Autònoma, per un període de tres anys, a proposta del conseller de Presidència.
Presta assistència a la Comissió, amb veu però sense vot, un secretari designat per la consellera de Presidència, entre funcionaris públics de la consellería d’adscripció de la Comissió, que acreditin la llicenciatura o el grau en Dret i pertanyin al grup A1.
Per Acord de 18 de gener de 2019, el Consell de Govern nomena membres de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública les senyores María del Carmen Fernández González i Eva María Ramos García i el senyor Miguel Alejandro Dot Ramis.
Dia 31 de gener de 2019 té lloc la presa de possessió dels membres de la Comissió, entre els quals s’ha elegit Presidenta la Sra Carmen Fernández González.
El funcionari Carlos González Amate, adscrit a l’Institut d’Estudis Autonòmics exerceix les funcions de secretaria de la Comissió per designació de la consellera de Presidència.