TALLERS

Podreu escollir fins a un màxim de tres d'aquests tallers, que es realitzaran matí-horabaixa-matí entre els dies 20 i 21 de novembre de 2024.



RELACIONS DIFÍCILS AMB ELS RESIDENTS: ABORDATGE DES DE LA COMUNICACIÓ I LA TUTORIA

Docents

  • Juan Carlos Arboniés Ortiz
  • Juan José Rodríguez

Contingut

En la relació tutor-resident, el dia a dia es pot arribar a complicar per problemes del propi tutor, del resident, de l’entorn o el context en el que es fa feina. És important no ignorar aquestes situacions, però, sobretot, hem de tractar de prevenir-les. En aquest taller es reflexionarà sobre les relacions difícils, aprendrem a diagnosticar-les i a elaborar un pla d’actuació.


 
MODELS MENTALS: PER QUÈ FEM EL QUE FEM?

Docents

  • Aurora González Checa
  • Francisco Javier Olivares Marín

Contingut

Curs introductori al Model Mental com a eina docent i de millora en les relacions interpersonals, amb un format eminentment pràctic i on aprendrem a identificar, anticipar i abordar situacions derivades d'altres més complicades, a més de gestionar converses incòmodes. Tot amb l’objectiu de motivar als residents a millorar.



LA RELACIÓ TUTOR-RESIDENT: QUÈ FER AMB LES SITUACIONS DIFÍCILS?

Docents

  • Cristina Abadia Castelló

Contingut

Les conductes i actituds dels residents no sempre responen a les expectatives del tutor o de la institució. Alguns manifesten dificultats per adaptar-se a les exigències de la feina, mentre altres expressen el seu malestar davant situacions d’alt impacte o les seves condicions laborals. També trobarem residents desmotivats, poc implicats o que no es centren en el que toca. ¿Com podem abordar tot això per formar professionals competents i saludables?



FORMAR I AVALUAR PER COMPETÈNCIES: ÉS AIXÒ POSSIBLE AL NOSTRE ÀMBIT?


Docents

  • Maria Ferragut Reus
  • Elena Jiménez Belío
  • Angélica Miguelina Lebreault Polanco
  • José Antonio Vidal Ruiz

Contingut

Un taller basat en la metodologia docent participativa, el treball en equip i la gamificació. Què és un resident competent? Tenim la mateixa percepció? Debat sobre la planificació de l'aprenentatge del resident: objectius factibles i adaptats al moment formatiu i a la durada de les rotacions. Es tractarà en profunditat l'avaluació del resident, capacitats i competències. Repàs de les eines d'avaluació al nostre abast. Avaluació de l'actitud. Avaluació objectiva i subjectiva. I molt més!