Dret d'accés a la informació pública > Normativa
- Normativa de referència en l'àmbit del dret d'accés a la informació pública:
-Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
-Decret 1/2019, d’11 de gener, regulador de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública (actualment aquest Decret està en suspensió. Vegeu disp. final 2ª decret 47/2021)
-Disposició final segona del Decret 47/2021, de 3 de desembre, pel qual es creen i regulen la Comissió Interdepartamental de Govern Obert, la Comissió Tècnica de Transparència i la Comissió Tècnica de Dades Obertes.
Disposició final segona
Modificació del Decret 1/2019, d'11 de gener, regulador de la Comissió per a les Reclamacions d'Accés a la Informació Pública i del seu funcionament
1. S'afegeix una disposició addicional, la cinquena, al Decret 1/2019, d'11 de gener, regulador de la Comissió per a les Reclamacions d'Accés a la Informació Pública, amb la redacció següent:
Disposició addicional cinquena
Atribució de la competència al Consell de Transparència i Bon Govern
1. En cas que el Govern de les Illes Balears opti, de conformitat amb el que preveu la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, de transparència, dret d'accés i bon govern, per atribuir la competència sobre la resolució de reclamacions en matèria de dret d'accés al Consell de Transparència i Bon Govern, es tramitarà l'oportú conveni amb aquest organisme estatal, on s'estipularan les corresponents condicions econòmiques i organitzatives d'aquesta atribució.
2. En aquest supòsit, i mentre duri la vigència del conveni, la competència de la Comissió per a les Reclamacions d'Accés a la Informació pública quedarà suspesa, així com l'aplicació d'aquest Decret.
2. Es modifica la redacció de la disposició transitòria única del Decret 1/2019, d'11 de gener, que queda de la manera següent:
Disposició transitòria única
Règim transitori en cas de formalització d'un conveni amb el Consell de Transparència i Bon Govern
1. En cas que es formalitzi un conveni d'atribució de competències amb el Consell de Transparència i Bon Govern mentre estigui en funcionament la Comissió per a les Reclamacions d'Accés a la Informació Pública, les reclamacions amb registre d'entrada anterior a la data d'entrada en vigor del conveni han de ser resoltes per aquesta Comissió.
2. En aquest supòsit, les persones nomenades president i vocals d'acord amb l'article 3.1. del Decret 1/2019 continuaran exercint les seves funcions únicament a l'efecte de tramitar i resoldre les reclamacions amb entrada prèvia a la vigència del conveni. En cas de finalització del seu nomenament abans d'haver pogut resoldre aquestes reclamacions ja presentades, s'entendrà que el nomenament es prorroga de forma automàtica, per períodes mensuals, i únicament a aquest efecte.
IMPORTANT: Actualment, la Comissió per a les Reclamacions d'Accés a la Informació Pública (CRAIP) està suspesa i la competència per resoldre les reclamacions correspon al Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG), en aplicació del conveni signat amb aquest ens el 9 de desembre de 2021 el qual s'ha prorrogat per dos anys més fins el 19 de desembre de 2025.
> Publicació BOE (núm. 302, de 18/12/2021)
> Addenda de pròrroga i modificació parcial del Conveni subscrit el 9 de desembre de 2021> Addenda de pròrroga i modificació parcial del Conveni (versió en català)
> Publicació BOE (núm. 311, de 29/12/2023)
- Enllaços d'interés més destacats:
Portal de Transparència de l'Estat
Consell de Transparència i Bon Govern
Portals de Transparència de les Comunitats Autònomes
- Jornades sobre el dret d'accés: