Programa de la Jornada
Aprofundint en la dislèxia
-Dificultats específiques d’aprenentatge. Conèixer per comprendre i actuar
-Relació entre dificultats d’aprenentatge i salut mental
-Dislèxia i família: una intervenció multidisciplinària
Neurobiologia de la dislèxia
-Bases anatòmiques
-Bases genètiques
-Factors de risc
Presentació d’un estudi de prevalença: quan la detecció precoç marca la diferència
Identificació de signes i símptomes
-Conèixer la dislèxia i altres trastorns associats
-Estratègies d’intervenció en salut mental
-Trastorns d’aprenentatge: diferències entre els àmbits educatiu i sanitari
-Conèixer i interpretar qüestionaris i proves d’avaluació
Docents
-Araceli Salas. Fundadora y portaveu de l’Associació de dislèxia i família (Disfam). Portaveu de l’Observatori Internacional de Dislèxia (OIDEA) i de La Federació Espanyola de Dislèxia (FEDIS)
-Toni Cerdà. Psicòleg general sanitari, especialista en teràpia breu estratègica i amb formació en neuropsicologia clínica. Actualment realitza intervencions terapèutiques i valoracions psicològiques i diagnòstics en presència de dificultats d’aprenentatge, d’atenció i trastorns del neurodesenvolupament
-Montserrat Pons Rodríguez. Neuropediatra i experta en psicologia infantil-Juvenil
-Lorena Francés Soriano. Psiquiatra infantil i del adolescent. Amb formació i experiència en l’atenció als trastorns del neurodesenvolupament i la farmacogenètica
-Jessica Caules, neuropsicòloga infantil i professional de l’educació. Actualment realitza intervencions de detecció i tractament de trastorns del neurodesenvolupament