Aquesta activitat té com a objectiu el coneixement de les diferents seccions en les quals es divideixen les notícies de premsa. Es dona als usuaris un periòdic i un foli amb una sèrie de titulars de notícies que hauran de situar en la secció adequada.

S’acaba amb una posada en comú i un comentari de la notícia que més ha interessat a cadascú.El taller de premsa i lectura es fa cada dimecres, de les 11.15 a les 12,00 h, i consta de diverses activitats, una de les quals és la que avui es presenta, que ajuda l’usuari a conèixer els mitjans informatius mitjançant el reconeixement de les notícies i de les seves diferents ubicacions en les seccions del periòdic.

El monitor prepara una sèrie de notícies que retalla i fotocopia en un foli, que cada usuari haurà d’ordenar en les seccions corresponents. A part, comenten la notícia que a cadascú li ha semblat més interessant i l’exposen davant els seus companys. En els darrers minuts es fa la correcció conjunta.

Aquesta activitat desenvolupa i manté la comprensió i el raonament verbal dels usuaris, potenciant les seves habilitats i destreses cognitivofuncionals.