Informació general
En el BOIB de dia 17 de juny s’ha publicat el Pla de Formació de Llengua Catalana de l'EBAP per a l'any 2025. Aquí teniu les bases que el regeixen:
Pla de Formació de Llengua Catalana de l'EBAP per a 2025
El termini d’inscripció als cursos és del 18 de juny a l’1 de juliol.
La inscripció només es pot fer a través de dos mitjans:
a) Mitjançant el Portal del Personal per al personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma i el seu sector públic instrumental.
b) Mitjançant la inscripció telemàtica per Internet. Aquesta modalitat d’inscripció és per al personal que no té accés al Portal del Personal. Vegeu l’apartat "Informació sobre la inscripció".
Si el nombre de persones admeses a un curs supera el nombre de places previst, es farà una selecció d’alumnes d'acord amb els criteris de preferència de les bases.
Dates dels cursos
|
- Tots els cursos començaran durant la segona quinzena de setembre de 2025 i acabaran al febrer de 2026.
Llistes de persones admeses i llistes d’espera
|
- Finalitzat el termini d’inscripció, i un cop aplicats els criteris de selecció i de preferència, l’EBAP publicarà en aquest lloc web:
a) Les llistes de persones admeses als cursos.
b) Les llistes d’espera.
c) Les llistes de persones excloses.
Persones amb alguna discapacitat reconeguda
|
-
Les persones admeses que tenguin alguna discapacitat reconeguda igual o superior al 33 % i necessitin alguna adaptació han de presentar un informe d’adaptació a l’EBAP seguint el procediment que estableix el punt 14 de les bases del Pla.
Renúncies |
- Les persones admeses que renunciïn al curs ho han de comunicar per escrit a l’EBAP, com a mínim, tres dies hàbils abans que comenci.
- Les renúncies s’han d’enviar a l’adreça de correu electrònic formaciollengues@ebap.caib.es. Si la persona inicialment admesa no comunica la renúncia en el termini esmentat, perdrà la situació de preferència en la selecció per a convocatòries posteriors, excepte que la renúncia sigui per causa de força major degudament acreditada.
Funcionament dels cursos
|
- La distribució horària i els requisits per tenir dret d’examen dels cursos en línia són els següents:
a) La durada total dels cursos en línia és de 64 hores, que s’imparteixen totes en aquesta modalitat.
b) Per tenir dret d’examen, s’han d’haver lliurat i superat, dins els terminis corresponents, el 80 % de les activitats que constitueixin els requisits mínims corresponents a cada curs.
Normes de participació i seguiment dels cursos |
- L’admissió a qualsevol curs de llengua catalana no suposa cap autorització de l’EBAP per deixar el lloc de treball.
- Abans de començar els cursos, els alumnes admesos rebran unes instruccions sobre el funcionament i el desenvolupament del curs, i sobre els requisits mínims per tenir dret d’examen.
- Les persones en situació de llicència per maternitat o paternitat o d’excedència per maternitat o paternitat o cura de familiars poden participar en els cursos de llengua catalana de l’EBAP.
-
Les persones en situació d’incapacitat laboral temporal poden participar en els cursos en línia, excepte si la persona interessada considera que no pot seguir el programa previst d’objectius i continguts de les activitats. En aquest cas, ho ha de comunicar a l’EBAP, a través de l’adreça formaciollengues@ebap.caib.es, per tal de cobrir, si s’escau, la plaça vacant.
- Es podran incorporar als cursos persones de la llista d’espera un cop iniciada l’activitat docent, sempre que, d'acord amb el calendari dels cursos, puguin complir el que disposen les bases pel que fa als requisits per al dret d'examen. L'EBAP comprovarà d'ofici aquesta circumstància i aplicarà, a aquestes persones, un prorrateig per calcular el percentatge mínim de les activitats obligatòries.
- Al llarg del curs, l’EBAP no informarà, en cap cas, sobre el nombre d’activitats fetes en la modalitat en línia.
- En cas que s’esdevengui una causa greu, un motiu de força major o una necessitat sobrevinguda que impedeixi la continuïtat en el curs, s’hi podrà renunciar sense perdre la situació de preferència en la selecció per a convocatòries posteriors. Aquestes circumstàncies s’hauran de justificar documentalment, enviant un missatge a l’adreça formaciollengues@ebap.caib.es.
- Només s’expediran certificats d’assistència a les persones que tenguin dret d’examen. Els certificats d’assistència s’han de sol·licitar a l’adreça electrònica formaciollengues@ebap.caib.es una vegada acabats els cursos i publicades les llistes de persones amb dret d’examen.
- L'EBAP no emetrà certificats dels resultats provisionals.
Convocatòria de proves |
- Les proves es duran a terme, previsiblement, el mes de març de 2026.
- Abans d’acabar els cursos es publicaran en aquest web i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears les dates concretes, l’horari i els llocs de realització de les proves.