En quin supòsits s’inadmetran les comunicacions rebudes?

a) Quan els fets relatats manquin de tota versemblança o fonament.


b) Quan la informació tingui caràcter genèric i no permeti identificar l’acció o l’omissió presumptament irregular.


c) Quan els fets dels quals s’informa no estiguin inclosos en l’àmbit material d’aplicació del Sistema intern.


d) Quan els mateixos fets denunciats hagin estat objecte d’actuacions anteriors en el Sistema, o quan s’hagi dictat una resolució judicial o hi hagi actuacions judicials en tràmit respecte a un fet idèntic al que s’ha comunicat.


e) Quan tinguin un caràcter abusiu o injustificat, en apreciar-se que la finalitat perseguida amb la seva presentació no és que es faci una investigació.


f) Quan es refereixin a suposades irregularitats que tinguin el seu propi i específic procediment. No obstant això, si es dedueixen indicis d’un funcionament anormal dels serveis públics, es podran iniciar les actuacions oportunes.

 

La inadmissió a tràmit de la informació no és susceptible de recurs i s’ha de comunicar a la persona denunciant, alhora que s’ha d’assenyalar, si és possible, on es pot dirigir la denúncia o l’òrgan competent per tractar-la.