Us informam que es troba publicada a l’apartat «Marc jurídic» d’aquest mateix web la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials sobre la valoració dels criteris d’accés al Programa Bàsic per a l'any 2025.

L’inici del Programa en aquesta anualitat resta pendent de la determinació de l’entitat gestora, encarregada del lliurament i recàrrega de les targetes per a l’adquisició d’aliments i altres productes d’higiene. En tal sentit, el passat 3 de juny es va publicar al BOIB la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a entitats sense ànim de lucre per desenvolupar el Programa Bàsic per a 2025.

La data límit per a la provisió de les targetes per part de l’entitat seleccionada serà el 31 de desembre de 2025, sense perjudici que les targetes lliurades o recarregades fins a aquesta data puguin ser utilitzades amb posterioritat per les famílies receptores fins que esgotin el saldo corresponent o, en tot cas, fins al 31 de març del 2026.

La Direcció General d'Afers Socials comunicarà la llista de famílies beneficiàries a l’entitat seleccionada, la qual en el termini màxim de deu dies contactarà amb elles per al lliurament de les targetes o la comunicació de la recàrrega, depenent de si es tracta de noves incorporacions al Programa o reactivació de targetes de 2024.

Els serveis socials comunitaris bàsics poden continuar derivant famílies a la DG d’Afers Socials, aplicant l’actual procediment (recollit a la Guia que suport). Aquestes noves derivacions es valoraran una vegada rebudes i es tramitaran tot d’una quan s’engegui el Programa.

Un cop engegat el Programa, es prorrogaran d’ofici les targetes de l’any 2024 sense necessitat de fer una nova sol·licitud, per un període suplementari fins a assolir una durada màxima de dotze mesos (per exemple, si una targeta va estar activa durant quatre mesos en 2024, s’afegiran vuit mesos més per assolir-ne els dotze).

Igualment, es donarà entrada a les derivacions que s'hagin produït des del dia 1 de desembre de 2024 aproximadament, i que no es van tramitar en 2024 per manca de temps material per resoldre-les.

Quan s’assoleixin els dotze mesos de durada màxima, els serveis socials comunitaris bàsics hauran de fer una nova derivació de les unitats de convivència que continuen reunint els requisits per mantenir-se com a beneficiaris del Programa.

Si hi ha variacions substancials en la unitat de convivència, hauran d’aportar novament a la Direcció General d’Afers Socials els models 1 i 2. Si no hi ha variacions, s’aportarà només el «Model 7: Declaració responsable per a la renovació de la targeta del Programa», disponible també en aquest web, a l’apartat «Documentació a aportar».