Us informam que es troba publicada a l’apartat «Marc jurídic» d’aquest mateix web la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials sobre la valoració dels criteris d’accés al Programa Bàsic per a l'any 2025.

L’inici del Programa en aquesta anualitat resta pendent de la determinació de l’entitat gestora, encarregada del lliurament i recàrrega de les targetes per a l’adquisició d’aliments i altres productes d’higiene. El detall de productes coberts i no coberts per la targeta es troba a la Guia de suport del Programa Bàsic, disponible també en aquest web, en l’apartat «Espai de suport per als professionals dels serveis socials».

Els serveis socials comunitaris bàsics poden continuar derivant famílies, aplicant l’actual procediment (recollit a la Guia que suport). Aquestes noves derivacions es valoraran una vegada rebudes per l’òrgan gestor (la D.G. d’Afers Socials) i es tramitaran tot d’una quan s’engegui el Programa.

Una vegada engegat el programa, es prorrogaran d’ofici les targetes vigents per un període suplementari fins a arribar als dotze mesos de durada (per exemple, una targeta activa des d'1 de novembre es prolongarà fins a 31 d'octubre de 2025), sense necessitat de fer una nova sol·licitud.

Igualment, es donarà entrada a les derivacions que s'hagin produït des del dia 1 de desembre de 2024 aproximadament, i que no s’hagin tramitat en 2024 per manca de temps material per resoldre-les. L’entitat gestora de les targetes contactarà totes les unitats de convivència beneficiàries, tant les de 2024 com les noves incorporacions de 2025, per a informar-les de tots els detalls al respecte.

Les persones que varen rebre l’ajuda durant l’any 2024 continuaran rebent-la durant l’any 2025 fins que es compleixin els dotze mesos de durada. A partir de l’endemà de la finalització d’aquests dotze mesos, els serveis socials comunitaris bàsics que detectin que les unitats de convivència continuen reunint els requisits per mantenir-se com a beneficiaris del Programa, hauran de fer una nova derivació.

Si hi ha variacions substancials en la unitat de convivència, hauran d’aportar novament a la Direcció General d’Afers Socials els models 1 i 2. Si no hi ha variacions, s’aportarà només el «Model 7: Declaració responsable per a la renovació de la targeta del Programa», disponible també en aquest web, a l’apartat «Documentació a aportar».

Quant al lliurament i les gestions relacionades amb la targeta, es farà com en 2024, a través de l’entitat gestora que resulti beneficiària de la convocatòria de subvencions.