Primera faseLes primeres accions a realitzar en el marc de la implantació de l’administració electrònica a la UIB tenen l’objectiu preferent de disposar de part de la infraestructura bàsica d’administració electrònica que permetrà desenvolupar projectes que millorin substancialment l’eficàcia i la eficiència de la modernització de la gestió a la universitat, i donar compliment a la Llei 39/2015,  d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les actuacions són les següents:

Implantació d’un sistema de digitalització certificada.Implantació de la signatura electrònicaImplantació d’un Sistema Gestor de ProcessosMillora de l’accés i la informació dels procediments administratius.Implantació d’una infraestructura de Gestió de Dades.Impressió del Suplement Europeu al Títol (SET).L’aportació durant l’any 2016 per aquestes actuacions és de 180.000,00 euros i  l’aportació durant l’any 2017 és de 250.000,00 euros. Ambdues estan cofinançades en un 50% amb recursos del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de les Illes Balears 2014-2020.

Segona faseEn aquest marc, la segona fase del projecte d'implantació de l'Administració Electrònica a la UIB comprèn:

Eix de components específics de gestió acadèmica per a l'administració electrònica:1.A.- Implantació d'un call center.1.B.- Modernització de l'aplicació de Gestió Acadèmica.Eix de components transversals per a l'administració electrònica:2.A.- Implantació d'un gestor d'expedients electrònics i implantació d'un tramitador electrònic i la seva integració amb els sistemes de la UIB i d'altres administracionsIntegració de software per la gestió de l'arxiu electrònic d'expedients tancatsServei de digitalització certificada d'expedients tancats i anàlisi de procedimentsServei d'integració de la plataforma de dades i indicadors amb diferents fonts de dades de la UIBIntegració d'un gestor d'expedients de contractació amb els sistemes de la UIBImplantació d'un autoservei de registreServeis d'integració dels sistemes de comptabilitat de la UIB amb components de l'arquitectura d'administració electrònicaLa despesa màxima d’aquest projecte és de 1.744.000,00€ que tindrà l’aportació de les dues entitats involucrades. La Universitat aportarà 774.000,00 € de fons propis per finançar aquesta segona fase, i la resta, 970.000,00€ els aporta la Conselleria d’Educació i Universitat.

La distribució inicial d’anualitats és la següent:

Any 2018: 250.000,00 €Any 2019: 144.000,00 €Any 2020:144.000,00 €Any 2021: 144.000,00 €Any 2023: 144.000,00 €