L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els organismes i entitats vinculats i depenents estan obligats a realitzar revisions periòdiques del compliment dels requisits d’accessibilitat.
Aquestes revisions inclouen el següent:
a) Realitzar les revisions periòdiques del compliment dels requisits d’accessibilitat d’acord amb l’article 17 del Real Decret 1112/2018 (llocs web abans de dos anys des de l’entrada en vigor i aplicacions per a mòbils abans de tres anys des de la entrada en vigor)
Les guies per realitzar la revisió en profunditat dels llocs web d’acord als principis marcarts per l’estàndard WCAG 2.1 són:
Guia de validació d'accessibilitat web
Guia Tècnica - Principi Perceptible
Guia Tècnica - Principi Operable
Guia Tècnica - Principi Comprensible
Guia Tècnica - Principio Robust
Data màxima:
Llocs web antics: primera revisió abans del 20 de setembre de 2020 i després periòdicament cada dos anys.
Apps: primera revisió abans del 20 de setembre de 2021 i després cada tres anys.
b) Seguiment i elaboració de l’Informe de revisions del compliment dels requisits d’accessibilitat per a llocs web.
Data màxima:
Llocs web: primer informe abans del 20 de setembre de 2020 i després cada vegada que es dugui a terme una revisió.
La plantilla per a l’elaboració de l’informe és:
Informe de revisió d'accessibilitat per a llocs web (format ODS)
Informe de revisió d'accessibilitat per a llocs web (format XLSX)
.
c) Seguiment i elaboració de l’Informe de revisions del compliment dels requisits d’accessibilitat per a aplicacions mòbils:
Apps: Abans del 20 de setembre de 2021.
La plantilla per a l’elaboració de l’informe és:
Informe de revisió d'accessibilitat per a aplicacions mòbils (format ODS)
Informe de revisió d'accessibilitat per a aplicacions mòbils (format XLSX)
d) Seguiment i elaboració de l’Informe sobre l'atenció de queixes i reclamacions:
Aquest informe ha d'incloure les mesures posades en pràctica per atendre les qüestions plantejades a l'article 16.3.a) del Reial Decret 1112/2018, a més d’un estudi de les comunicacions, consultes, suggeriments, sol·licituds d'informació accessible i queixes formulades a través d'aquest. També ha d'incloure un estudi de les reclamacions ateses i revisions realitzades segons l'article 16.3.b.
Data màxima: Primer informe abans de l’1 d’octubre de 2020 i després anualment.
La plantilla per l’elaboració d’aquest informe és:
Informe sobre l'atenció de queixes i reclamacions (format ODS)
Informe sobre l'atenció de queixes i reclamacions (format XLS)
e) Seguiment i elaboració de l’Informe de seguiment sobre la promoció, conscienciació i formació: incloent les mesures posades en marxa per a atendre les accions contemplades a l'article 16.3.e) del Real Decret 1112/2018 i els resultats derivats d'elles.
Data màxima: Primer informe abans de l’1 d’octubre de 2020 i després anualment.
Model d’informe:
Informe de seguiment sobre la promoció, conscienciació i formació (format ODS)
Informe de seguiment sobre la promoció, conscienciació i formació (format XLS)
.
f) Informe de seguiment sobre el compliment dels requisits d’accessibilitat:
Data màxima:
Llocs web: primer informe abans del 20 de setembre de 2020 i després cada vegada que es dugui a terme una revisió.
Apps: Abans del 20 de setembre de 2021.
La plantilla per a l’elaboració de l’informe és:
Informe de seguiment sobre el compliment dels requisits d'accessibilitat (format ODS)
Informe de seguiment sobre el compliment dels requisits d'accessibilitat (format XLS)
.
Així dons, aquestes revisions les han de realitzar tots els òrgans administratius i organismes i entitats vinculats o depenents de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les han d’enviar, quan li siguin requerides (que en tot cas serà en data anterior a la data màxima assignada per a cada revisió), a la Unitat Responsable d’Accessibilitat, per tal de que aquesta pugui fer l’enviament al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública del Govern de l'Estat.