Torna

Iniciatives Normatives en tramitació

Tornar al llistat de notícies

07/07/2023

Projecte de decret que regula el Registre per als professionals públics i per als professionals de les entitats col·laboradores que intervenen en l’àmbit dels serveis socials i/o en l’àmbit de protecció de la infància i l’adolescència a les Illes Balears

Direcció General d'Afers Socials


FITXA: Projecte de decret que regula el Registre per als professionals públics i per als professionals de les entitats col·laboradores que intervenen en l’àmbit dels serveis socials i/o en l’àmbit de protecció de la infància i l’adolescència a les Illes Balears


Objecte: La norma té per objectiu regular el registre autonòmic dels professionals públics i per als professionals de les entitats col·laboradores que intervenen en l’àmbit dels serveis socials i/o en l’àmbit de protecció de la infància i l’adolescència a les Illes Balears, per assignar un número identificatiu vàlid a cada professional inscrit per millorar la seguretat dels professionals en l’exercici de les seves funcions. En el cas dels professionals públics i per als professionals de les entitats col·laboradores que intervenen en l’àmbit de protecció de la infància i l’adolescència a les Illes Balears, la inscripció en aquest registre serà obligatòria d’acord amb la Llei 9/2019.

Es pretén possibilitar la identificació d’aquests professionals, d’acord amb la normativa aplicable i l’article 53.1.b) de la LPAC, però també garantir la protecció del seu dret a la intimitat de les seves dades personals en aplicació del principi de minimització de dades i en compliment dels articles 63 de la Llei 4/2009 i 95.5 de la Llei 9/2019.

 

Òrgan o entitat que tramita l'expedient: Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

Òrgan que continua la tramitació després de la reorganització de la nova legislatura: Direcció General d'Afers Socials

 

Data d'inici de la tramitació:

 

Fase actual de tramitació: Acabada la consulta pública prèvia.

El Govern de les Illes Balears va duu a terme un procés de consulta per conèixer l’opinió de la ciutadania, prèviament a la redacció del text, perquè les persones i les organitzacions més representatives potencialment afectades per la norma futura puguin opinar i fer aportacions sobre els problemes existents que es pretenen solucionar, sobre si és necessari i oportú aprovar una nova norma, quins objectius ha de tenir i les possibles solucions alternatives, regulatòries i no regulatòries. Actualment, s'estan estudiant les al·legacions.


PROCESSOS DE PARTICIPACIÓ RELACIONATS


És poden consultar les dades relatives a les aportacions telemàtiques mitjançant el Portal de Participació Ciutadana, clicant aquest enllaç.


DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

26-04-2021 Memòria del Director General de Planificació, Equipaments i Formació (pdf)

05-05-2021 Resolució de la consellera per la qual s'inicia la consulta publica prèvia (pdf)

10-05-2021 Consulta pública prèvia del projecte de decret (odt)

01-06-2021 Certificat consulta prèvia (pdf)

21-06-2021 Diligència consulta prèvia (pdf)