19 juliol 2022 <10aL>Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

El Govern posa en funcionament la nova xarxa MELIB, la qual inclou un servei d’atenció telefònica de 24 hores els 365 dies de l’any NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

El Govern posa en funcionament la nova xarxa MELIB, la qual inclou un servei d’atenció telefònica de 24 hores els 365 dies de l’any

L’Institut Balear de l’Energia ha millorat i modernitzat el sistema de la xarxa implantant un servei de manteniment dels punts de càrrega i impulsant millores de les prestacions de l’aplicació mòbil

L’Institut Balear de l’Energia (IBE) posa en marxa aquest dimecres dia 20 de juliol la nova xarxa MELIB, la xarxa pública de punts de càrrega de vehicles elèctrics de les Illes Balears que garantirà una millor atenció als usuaris en incloure un servei de manteniment, una nova gestió de l’aplicació i la incorporació d’atenció telefònica de 24 hores els 365 dies de l’any.

Totes aquestes millores estaran disponibles de forma progressiva a partir d’aquest dimecres quan comenci a operar la nova xarxa MELIB. Amb aquesta actualització i modernització, els punts de recàrrega tornaran a ser gestionats a través de l’aplicació mòbil per poder veure així la seva disponibilitat. Alhora, la connexió tornarà a estar limitada als usuaris de la MELIB.

Pel que fa al servei d’atenció telefònica, s’ha col·locat una ferratina a tots els punts de recàrrega on aparegui un telèfon i un correu electrònic d’atenció al client que estarà operatiu les 24 hores al dia i 365 dies l’any. Aquest servei estarà operatiu de forma progressiva en català, castellà i anglès durant tot l’any i també donarà servei en alemany durant els mesos d’estiu. Aquesta eina permetrà resoldre en remot les incidències possibles.

En paral·lel al servei d’atenció telefònica, el nou contracte també estableix el manteniment dels punts de recàrrega del Govern i posa a disposició dels ajuntaments el servei de manteniment preventiu i correctiu dels punts de recàrrega. Aquest servei inclou la realització d’una revisió anual per comprovar el bon funcionament, així com la reparació de qualsevol avaria que existeixi al punt en un termini màxim de dues hores en cas que no s’hagin de substituir materials i equips. Aquest servei de manteniment també inclou el cost de la mà d’obra de qualsevol reparació que s’hagi de fer, i només es facturarà el cost dels materials o equips substituïts.

Pel que fa a la nova aplicació mòbil, cal destacar que es llança com a actualització de l’antiga i caldrà actualitzar-la en el dispositiu mòbil. A més, els usuaris de la MELIB s’hauran de donar d’alta del nou sistema, encara que ja fossin usuaris de l’aplicació antiga. D’altra banda, és important destacar que les recàrregues s’activaran a través de l’aplicació mòbil.

A més, es podran emprar les targetes físiques, però s’hauran de vincular primer a l’usuari de l’aplicació. En aquest sentit, els usuaris que desitgin continuar fent ús de les targetes RFID MELIB o TIB ho podran fer, prèvia vinculació al seu usuari de l’aplicació mòbil. L’aplicació mòbil disposarà de mecanisme de vinculació d’aquestes targetes.

En paraules del director general d’Energia i Canvi Climàtic, Pep Malagrava, «amb aquesta actualització de la xarxa MELIB la posam a l’altura de les necessitats de les persones usuàries. Desplegar la mobilitat elèctrica és necessari per descarbonitzar les illes, i amb aquesta passa posam molt més fàcil i còmode la recàrrega pública que de ben segur seguirà creixent».

Per la seva part, el director gerent de l’IBE, Ferran Rosa, ha indicat que «fem un salt qualitatiu a la xarxa MELIB, cosa que permetrà seguir ampliant-la i millorar la transició cap a la mobilitat elèctrica».

Actualment les Illes Balears compten amb un total de 927 punts d’accés públic (sumant públics i privats d’accés públic). D’aquests, n’hi ha 702 que pertanyen a la xarxa MELIB. Per illes, cal assenyalar que Mallorca disposa de 536 punts de recàrrega, mentre que Menorca compta amb 72, Eivissa 70 i Formentera 24.

Podeu trobar tota la informació de la nova xarxa MELIB en l’enllaç següent: http://www.caib.es/sites/energiaicanviclimatic/ca/mobilitat_elactrica_a_les_illes_balears_melib/.

Procés de migració i actualització

En les darreres setmanes s’ha duit a terme el procés de migració i actualització dels punts de recàrrega i de l’aplicació mòbil. Durant aquest període, els punts han seguit estant operatius i han funcionat de forma lliure, per la qual cosa els usuaris han pogut fer-ne ús i s’han pogut connectar sense necessitat de cap targeta o aplicació mòbil.

Ara, un cop actualitzats tots els punts de càrrega, entra en funcionament la nova aplicació mòbil, que en la seva actualització tindrà una millora en les seves prestacions.

Cal recordar també que l’IBE ha remès el conveni a tots els ajuntaments i consells insulars de les Illes Balears, que podran decidir si acollir-se a aquest manteniment. A data d’avui, 27 municipis de les Illes Balears ja s’hi han acollit i 15 més estan en vies de fer-ho.

Pel que fa a les millores de les prestacions de l’aplicació mòbil, la principal novetat a introduir serà la possibilitat de cobrar per les recàrregues que es facin. En aquest sentit, els ajuntaments podran fixar el preu de recàrrega que creguin oportú per poder compensar els costos energètics o el temps d’estada. Així, l’IBE es posa a disposició dels ajuntaments per assessorar-los sobre les tarifes recomanables a aplicar.