Torna

Dret d'accés a la informació pública

EL DRET D'ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA

Consiteix en el dret dels ciutadans i ciutadanes a accedir als continguts o documents en poder de l'administració i que han estat elaborats o adquirits en l'exercici de els seves funcions.


A qui va dirigit?  / Organisme Responsable  / Normativa  Preguntes freqüents


  1. Puc demanar qualsevol informació? (límits d'accés a la informació)
  1. Com puc sol·licitar informació sobre un procediment en curs si tenc caràcter de persona interessada?
  1. Què succeeix si la informació que deman implica dades de caràcter personal?
  1. Cal que m'identifiqui per demanar l'accés a la informació?
  1. Com puc fer el seguiment del meu expedient telemàtic?
  1. Què he de fer constar en la sol·licitud d'accés a la informació pública?
  1. He de motivar la meva sol·licitud?
  1. Quins són els terminis de resolució de la sol·licitud?
  1. Què passa si no es respon en el termini?

La llei estableix un sentit negatiu al silenci administratiu en aquest procediment, és a dir, si no rebeu contestació s'ha d'entendre que se us denega la petició.

En aquest supòsit, pot triar entre diverses opcions:
-  Esperar que l'Administració dicti una resolució expressa tardana, que podrà ser tant estimatòria com desestimatòria de la sol·licitud;
-  Reiterar la seva sol·licitud o pretensió, obrint un nou termini de resolució o
-  Donar per desestimada la seva pretensió -activant el silenci desestimatori- mitjançant la interposició del recurs procedent.

  1. Què és l'accés parcial?
  1. Em poden denegar l'accés a la informació?
  1. Què puc fer si m'han denegat l'accés a la informació o si no estic satisfet amb la informació facilitada?
  1. En quin format rebré la informació sol·licitada?
  1. Hauré de pagar per exercir aquest dret?
  1. Com puc obtenir un certificat electrònic?