Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts directes a empresaris i professionals en resposta a la pandèmia de la Covid-19

Seguiment i control dels ajuts directes a empresaris i professionals del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la Covid-19.

Codi SIA

2410830

Persones destinatàries

Empresaris i professionals beneficiaris dels ajuts directes a empresaris i professionals del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la Covid-19

Termini per a resoldre i notificar

12 mesos

Silenci administratiu

Caducitat

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Tràmits

X

Presentació de documentació i esmenes a la comprovació de la justificació

Requisits

Haver estat beneficiari de l'ajut directe a empresaris i professionals del Reial decret llei 5/2021, en resposta a la pandèmia de la Covid-19

Documentació a presentar

L'article 9.5 de l'esmentada Ordre disposa que:

5.1. Per a la justificació de despeses imputables a subvencions concedides d'un import igual o inferior a 6.000,00 euros, caldrà presentar una declaració responsable de la persona o entitat beneficiària d'acord amb el model que s'adjunta a aquesta Ordre com a Annex III i, en el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

L'òrgan concedent podrà comprovar, mitjançant un sistema de mostreig, els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.

5.2 Per a la justificació de les despeses imputables a subvencions concedides d'un import de superior a 6.000,00 i inferior a 60.000,00 euros, caldrà presentar la següent informació:

a) Una relació classificada de les despeses satisfetes mitjançant l'import de l'ajut concedit en els termes i en els termes que preveuen els articles 4.2 i 9.3, respectivament, d'aquesta Ordre, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, data de pagament d'acord amb el model que s'adjunta a aquesta Ordre com a Annex IV.

b) En el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

L'òrgan concedent comprovarà, mitjançant un sistema de mostreig, els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.

5.3. Per a la justificació de les despeses imputables a subvencions concedides d'import igual o superior a 60.000,00 euros, s'haurà de presentar l'informe d'un auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes. L'informe serà realitzat d'acord amb els procediments específics que es detallen en l'Annex V d'aquesta Ordre conjunta sobre la informació que ha de ser preparada pel beneficiari de l'ajut d'acord amb l'Annex VI d'aquesta Ordre conjunta. Sobre la base d'aquests procediments l'informe conclourà sobre si existeixen o no excepcions a l'elegibilitat de l'ajuda percebuda d'acord amb els requeriments de la convocatòria.

L'article 84 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, disposa que:

Article 84. Comprovació de la justificació adequada de la subvenció.

1. L'òrgan concedent de la subvenció durà a terme la comprovació de la justificació documental de la subvenció, d'acord amb el mètode que s'hagi establert a les seves bases reguladores, a fi de revisar la documentació que obligatòriament hagi d'aportar el beneficiari o l'entitat col·laboradora .

2. En aquells supòsits en què el pagament de la subvenció es faci amb l'aportació prèvia del compte justificatiu, en els termes previstos a l'article 72 d'aquest Reglament, la comprovació formal per a la liquidació de la subvenció podrà comprendre exclusivament els documents següents:

a) la memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) la relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si s'escau, la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes.

c) el detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència.

En el supòsit previst a l'apartat anterior, la revisió de les factures o documents de valor probatori anàleg que, si escau, formin part del compte justificatiu, han de ser objecte de comprovació en els quatre anys següents sobre la base d'una mostra representativa , sens perjudici de les especialitats que preveu l'apartat 3 de l'article 75 d'aquest Reglament.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

15 dies

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Emprenedoria, Economia Social i Circular

Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971178900

(rbestard@dgpe.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar