Procediments d'incentius regionals

Tots els procediments s’han de dur a terme davant l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma respectiva. A les Illes Balears aquesta competència recau en la Direcció General de Projectes Estratégis, Fons Europeus i Simplificació Administrativa, a la Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació.

La DGFE és l’encarregada de gestionar i tramitar els expedients de sol·licitud, informar de l’execució dels projectes, fer el seguiment dels projectes i emetre l’informe del grau de compliment de les condicions de les concessions.

Sol·licitud de subvenció d'incentius regionals

El procediment s'estableix a l'art. 1 de la Ordre HAC/714/2024

Sol·licitud de modificació del termini del projecte (pròrroga/reducció)

Modificació dels terminis de compliment de les condicions imposades en la resolució individual de concessió de beneficis d’incentius regionals per causes justificades, art 31 del RD 899/2007

Sol·licitud de modificació del projecte d'inversió

Per incidències posteriors a la concessió (art. 31 RD 899/2007):

a) Modificacions al projecte inicial, sempre i quan aquestes suposin, una minoració dels incentius concedits, de l'import de la inversió aprovada o del nombre dels llocs de treball a crear, que no excedeixin del 10 per 100 dels inicialment aprovats.

b) Canvi de denominació o de les circumstàncies societàries amb canvi de titularitat o sense que afectin el projecte.

c) Canvi d'ubicació del projecte quan es produeixi dins de la mateixa zona de promoció econòmica.

d) Modificacions dels terminis i/o calendaris de compliment de condicions per a l'execució del projecte i per al compliment de les condicions particulars de la concessió, que hauran de sol·licitar-se almenys 2 mesos abans del venciment dels mateixos.

e) Modificacions dels llocs de treball a mantenir  pel titular com a conseqüència d'operacions societàries.

Sol·licitud de liquidació de subvenció (cobrament)

El procediment se inicia amb l'acreditació del compliment de les condicions establertes a la resolució individual, art. 2 de la Ordre HAC/714/2024

Altres procediments  (aportació de documentació)

Aportació de documentació (a instància de part) com l’acceptació de la subvenció, l'acreditació de la presentació de la Resolució Individual en el Registre Mercantil, l'acreditació de les autoritzacions, llicencies i permisos per l'execució de les inversions i l'acreditació del manteniment de l'ocupació i de les inversions.

tornar a l'índex