Torna

Tornar al llistat de notícies

19/06/2025

MESA SECTORIAL DE SERVEIS GENERALS

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

L’objecte és exercir les funcions i les competències que se li atribueixen legalment i que es regulen en el capítol III de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d’òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol, i per la Llei 18/1994, de 30 de juny, sens perjudici de les especialitats de procediment i organitzatives que figurin en el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

 

Funcions

1. La determinació i l’aplicació de les retribucions dels funcionaris.

2. La preparació i el disseny dels plans d’oferta d’ocupació pública.

3. La classificació dels llocs de treball.

4. La determinació dels programes i dels fons per a l’acció de promoció interna, la formació i el perfeccionament. 

5. La determinació de les prestacions i de les pensions de les classes passives i, en general, totes les matèries que afectin d’alguna manera la millora de les condicions de vida dels funcionaris jubilats.

6. Els sistemes d’ingrés, de proveïment i de promoció professional dels funcionaris públics.

7. Les mesures sobre salut laboral.

8. Totes les matèries que afectin d’alguna manera l’accés a la funció pública, la carrera administrativa, les retribucions i la Seguretat Social o les condicions de treball dels funcionaris la regulació de les quals exigeixi una norma amb rang de llei.

9. Les matèries d’índole econòmica, de prestació de serveis, sindical assistencial i, en general, totes les que afectin les condicions de treball i l’àmbit de les relacions dels funcionaris públics i les seves organitzacions sindicals amb l’Administració.

 

 Composición

1. Secretaria: una persona designada per la Mesa, a proposta de la conselleria competent en matèria de funció pública entre els funcionaris de la mateixa conselleria.

2. Vocalies:

Per part de l’Administració, fins a sis representants designats pel conseller competent en matèria de funció publica, d’acord amb els temes que s’hi hagin de tractar.

Per la part social, un representant de cada una de les organitzacions sindicals que varen obtenir el 10 % o més dels representants en les eleccions de la Junta de Personal de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: CCOO, CSI-CSIF, STEI-i, UGT i USO.

3. Altres assistents: també hi poden assistir fins a un màxim de tres assessors, designats pel conseller competent en matèria de funció pública.

 

Creació i funcionament

Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics

Llei 18/1994, de 30 de juny, per la qual es modifica la normativa d’eleccions als òrgans de representació del personal al servei de les administracions públiques de la Llei 9/1987, de 12 de juny, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol

Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic

Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic

Acord del Consell de Govern de 10 de juny de 2005 d’aprovació del reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears