Torna

Tornar al llistat de notícies

19/06/2025

MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Òrgan constituït per exercir les funcions i les competències que se li atribueixen legalment i que es regulen en el capítol III de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d’òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques. 

 

Funcions

1. L’increment de retribucions dels funcionaris i del personal de l’Administració de la comunitat autònoma.

2. La determinació i l’aplicació de les retribucions dels funcionaris públics.

3. La preparació i el disseny dels plans d’oferta d’ocupació pública.

4. La classificació de llocs de treball.

5. La determinació dels programes i fons per a l’acció de promoció interna, formació i perfeccionament.

6. La determinació de les prestacions i pensions de les classes passives i, en general, totes les matèries que afectin, d’alguna manera, la millora de les condicions de vida dels funcionaris jubilats.

7. Els sistemes d’ingrés, provisió i promoció professional dels funcionaris públics.

8. Les propostes sobre drets sindicals i de participació. 

9. Mesures sobre salut laboral.

10. Totes les matèries que afectin, d’alguna manera, l’accés a la funció pública, a la carrera administrativa, a les retribucions i Seguretat Social, o a les condicions de treball dels funcionaris públics la regulació de les quals exigeixi norma amb rang de llei.

11. Les matèries de caràcter econòmic, de prestació de serveis, sindical, assistencial, i en general totes les que afectin les condicions de treball i l’àmbit de relacions dels funcionaris públics i les seves organitzacions sindicals amb l’Administració.

 

 Composición

1. Secretaria: un funcionari de la Conselleria d’Interior, nomenat per la Mesa.

2. Vocalies: per la part social, un representant de cada una de les organitzacions sindicals que hagi obtingut el 10 % o més dels representants a les eleccions de les juntes de personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Altres assistents: també hi poden assistir fins a un màxim de tres assessors, designats pel conseller competent en matèria de funció pública.

 

Creació i funcionament

Llei 9/1987, de 12 de juny, d’òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques (en versió castellana)

Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics

Llei 18/1994, de 30 de juny, per la qual es modifica la normativa d’eleccions als òrgans de representació del personal al servei de les administracions públiques de la Llei 9/1987, de 12 de juny, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol

Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (en versió castellana)

Acord del Consell de Govern de 10 de juny de 2005 d’aprovació del reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears