L’objecte és estudiar i analitzar totes les qüestions en matèria turística que preveu el Decret 20/2015, de 17 d’abril, com també les que el Govern de les Illes Balears sotmeti a la seva consideració i, si escau, promoure i/o proposar tots els projectes, activitats, plans i programes que, de manera directa o indirecta, puguin repercutir en la millora de l’activitat turística de les Illes Balears, tant des del punt de vista de l’ordenació com de la promoció o de la imatge de les Illes Balears.
Funcions
Ple
- Assessorar, analitzar i estudiar els temes que sotmetin a la seva consideració els òrgans de govern de les Illes Balears en tots els assumptes relacionats amb el desenvolupament de l’activitat turística de la Comunitat Autònoma.
- Debatre, assessorar i seguir la política de promoció del turisme que dugui a terme l’Agència de Turisme de les Illes Balears.
- Emetre els informes que la legislació turística pugui preveure amb caràcter preceptiu.
- Formular propostes per millorar l’activitat turística balear amb atenció especial a la seva incidència en els recursos històrics, culturals i paisatgístics.
- Promoure, proposar i fomentar la realització dels estudis i de les recerques necessaris per ordenar i promoure el turisme balear, i també informar, en cas de sol·licitud, sobre les matèries i disposicions generals que directament puguin afectar l’activitat turística de les Illes Balears.
- Qualsevol altra que, atès el caràcter assessor i consultiu en matèria turística, li requereixi el Govern.
Comissions de treball
Dur a terme activitats preparatòries, informes, etc., de caràcter específic.
Composició
Ple
- Presidència: la persona titular de la presidència del Govern de les Illes Balears.
- Vicepresidència: la persona titular de la conselleria competent en matèria de turisme.
- Secretaria: la persona titular de la direcció general competent en matèria de turisme.
- Vocalies: professionals de prestigi reconegut en l’àmbit turístic, entre els quals hi ha d’haver representants dels agents socials i del sector economicoempresarial, dels consells insulars, dels ajuntaments i d’altres grups o entitats d’interès general no productius lligats amb el turisme.
Comissions de treball
Formades per un o més dels integrants del Ple i per un o diversos membres, si escau, designats entre persones de prestigi reconegut alienes al Consell.
Creació i funcionament
Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears
Decret 20/2015, de 17 d’abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d’òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears
|