L’objecte és la participació i el debat amb els agents socials i mediambientals i altres entitats a fi de recollir suggeriments, compartir informació, donar transparència als resultats o debatre sobre els avanços en aquestes matèries quan afectin la inserció de clàusules socials i mediambientals en els procediments de contractació pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el seu sector públic instrumental.
Composició
1. Presidència: la persona titular de la secretaria general de la conselleria competent en matèria de contractació pública.
2. Vicepresidència: la persona titular de la secretaria general de la conselleria competent en matèria de treball. En cas de vacant, absència o malaltia, o qualsevol altre impediment legal, com també per substitució de la presidència, ha d’actuar com a suplent la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
3. Vocalies:
La persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
La persona titular de la direcció general competent en matèria de planificació i serveis socials.
La persona titular de la direcció general competent en matèria de cooperació.
La persona titular de la direcció general competent en matèria de residus, canvi climàtic i transició energètica.
La persona titular de la direcció general competent en matèria agroalimentària.
Dos vocals proposats per les organitzacions empresarials més representatives.
Dos vocals proposats per les organitzacions sindicals més representatives.
Dos vocals proposats pel tercer sector social de les Illes Balears.
4. Secretaria: la persona titular de la secretaria de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma.
Així mateix, el president o presidenta de la Comissió, a proposta dels altres membres, pot convocar a les sessions, amb veu i vot, titulars d’altres conselleries, en el cas que l’assumpte que s’hagi de tractar afecti o pugui afectar contractes públics del seu àmbit competencial.
Creació i funcionament