Òrgan consultiu i tècnic adscrit a la conselleria competent en matèria d’arxius i gestió documental del Govern de les Illes Balears.
Funcions
1. Coordinar i redactar els informes que li siguin encomanats a fi d’homogeneïtzar els criteris tècnics de gestió documental.
2. Acordar les línies generals de la gestió documental dels subsistemes integrats en el Sistema Arxivístic de les Illes Balears.
3. Proposar actuacions i iniciatives en matèria d’arxius, gestió documental i patrimoni documental.
4. Emetre informes sobre els projectes de disposicions generals en matèria d’arxius, gestió documental i patrimoni documental.
5. Emetre informes sobre les normes tècniques bàsiques a què s’han d’adequar els sistemes de gestió documental dels arxius que formen part del Sistema Arxivístic de les Illes Balears.
6. Emetre l’informe previ a la incorporació d’un arxiu en el Sistema Arxivístic de les Illes Balears.
7. Emetre informes sobre els programes globals d’actuació arxivística.
8. Emetre els informes sobre qualsevol afer relacionat amb arxius, gestió documental i patrimoni documental que l’òrgan de direcció i coordinació del Sistema Arxivístic de les Illes Balears li sotmeti a consideració.
9. Qualsevol altra funció que li encomani la Junta Interinsular d’Arxius.
10. Elaborar i aprovar el seu reglament d’organització i funcionament.
Composició
1. Presidència: el director general competent en matèria d'arxius i gestió documental del Govern de les Illes Balears.
2. Secretaria: una persona nomenada pel conseller competent en matèria d’arxius i gestió documental del Govern de les Illes Balears, amb veu però sense vot.
3. Vocalies: persones amb coneixements tècnics en la matèria designades de la manera següent:
Una, per la direcció general competent en matèria d’arxius i gestió documental del Govern de les Illes Balears.
Una, per la direcció general competent en matèria de cultura del Govern de les Illes Balears.
Una, per cada un dels consellers insulars competents en matèria d’arxius i gestió documental dels consells insulars.
Una, en representació de les associacions i els col·legis professionals d’arxivers i gestors documentals de les Illes Balears.
Una, per cada una de les federacions de municipis representades a les Illes Balears.
Una, per la Universitat de les Illes Balears.
4. A les reunions poden assistir altres assessors, persones amb coneixements tècnics en la matèria, que tenen veu, però no vot.
Creació i funcionament
Llei 6/2022, de 5 d’agost, d’arxius i gestió documental de les Illes Balears