Òrgan consultiu per a la regulació de la prevenció i gestió dels riscs que afecten els béns i drets que integren el patrimoni de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Funcions
1. Informar sobre la relació dels riscs que afecten el patrimoni del Govern de les Illes Balears.
2. Col·laborar amb la Direcció General de Patrimoni en l’elaboració dels estudis i informes necessaris.
3. Proposar els criteris bàsics d’actuació en matèria de prevenció dels riscs.
4. Debatre els temes relacionats amb el tractament i la prevenció dels riscs.
5. Conscienciar sobre la problemàtica de sinistralitat en els àmbits representats.
Composició
1. Presidència: el director general de Patrimoni del Govern de les Illes Balears.
2. Vicepresidència: nomenat pel conseller de Presidència, a proposta del director general de Patrimoni del Govern de les Illes Balears, d’entre els membres de la Comissió.
3. Vocalies:
Un vocal tècnic, nomenat pel director general de Patrimoni, d’entre el personal adscrit a la Direcció General.
Un vocal tècnic, nomenat pel director general d’Interior.
Un vocal per cada conselleria del Govern de les Illes Balears. Aquests vocals han de tenir preparació tècnica especial i també una categoria mínima de cap de secció o equivalent.
Un vocal representant de la Intervenció General de les Illes Balears.
Un vocal representant del Departament Jurídic de les Illes Balears.
Un vocal representant de cadascuna de les corredories d’assegurances que tenguin adjudicats els serveis de mediació i assessorament en la formalització de contractes d’assegurances privades i assistència posterior en els tipus de cobertures següents:
a) danys i perjudicis materials
b) vehicles
c) responsabilitat civil
4. Secretaria: amb veu i sense vot, una persona nomenada pel president de la Comissió.
Creació i funcionament