TRÀMIT D'AUDIÈNCIA I INFORMACIÓ PÚBLICA El Govern de les Illes Balears du a terme actualment un tràmit d’audiència i informació pública mitjançant el qual tots els ciutadans, així com els titulars de drets i interessos legítims afectats per aquest projecte normatiu, poden informar-se sobre el contingut i presentar propostes i/o suggeriments. Aquest Avantprojecte de llei agrària pretén instrumentalitzar l’ordenació general dels sectors agrícola, ramader, agroalimentari i forestal, i el desenvolupament rural de les Illes Balears, des del reconeixement del seu caràcter estratègic i multifuncional, en el marc de la política agrària comuna europea i la legislació de l’Estat. El nou text legislatiu ha de preveure un règim ordenat i clar dels drets i les obligacions del sector agrari insular; ha de reconèixer el caràcter estratègic de l’activitat agrària, i li ha d'atribuir la importància que ha de tenir no només com a activitat productiva sinó també pels vessants social, territorial, paisatgístic, mediambiental i cultural; sense oblidar-ne el caràcter d’activitat econòmica, per la qual cosa ha de tenir garantides la rendibilitat, la viabilitat i la continuïtat en el temps.
Per a que serveix el tràmit d'audiència i informació pública? Per saber l’opinió dels ciutadans, titulars de drets i interessos legítims afectats per un projecte normatiu ja redactat, ja sigui directament o mitjançant les organitzacions representatives que els representin, així com obtenir quantes aportacions addicionals que puguin realitzar altres persones o entitats. Es tracta de garantir a tota la ciutadania i a les empreses i organitzacions la seva participació en l'elaboració de qualsevol norma, atès que els pot resultar d'aplicació. Consultau l'esborrany de projecte normatiu sotmés a audiència i informació pública i tota la documentació relacionada en el Portal de Transparència:
Quin és el termini per a participar-hi? Aquest tràmit participatiu d'audiència i informació pública està obert durant 10 dies hàbils, des del dia 13 d'octubre de 2025 fins al dia 24 d'octubre de 2025, ambdós inclosos. Com hi podeu presentar al·legacions? TELEMÀTICAMENT ‒ Amb certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve permanent:
La presentació mitjançant aquest tràmit queda registrada electrònicament i disposareu d'un justificant de presentació.
‒ Sense certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve permanent:
La presentació mitjançant aquest formulari no genera justificant de presentació. PRESENCIALMENT O PER CORREU POSTAL Les persones físiques no obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions poden presentar les seves al·legacions a qualsevol oficina d'assistència en matèria de registres o per correu postal adreçades a:
Secretaria General d’Agricultura, Pesca i Medi Natural Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural C/ Eusebi Estada, 145 07009 Palma A la Seu electrònica disposau d'un model per realitzar les vostres al·legacions, on haureu d'identificar degudament l'expedient.* Com es pot conèixer el resultat del tràmit? La valoració de les al·legacions presentades es pot consultar en la pàgina de la iniciativa publicada en el Portal de Transparència una vegada que es publiqui la nova memòria d’impacte normatiu de la norma. * Dades identificatives de l'expedient: Per a la presentació de al·legacions és necessari que indiqueu les dades següents: Conselleria: Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural Destinació: Secretaria General d’Agricultura, Pesca i Medi Natural DIR3: A04027054 Iniciativa normativa: Avantprojecte de llei agrària de les Illes Balears |