3 juliol 2024 Conselleria de Salut

Els grups de treball del Pacte per la Salut presenten un document amb les principals línies estratègiques assolides NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges

Els grups de treball del Pacte per la Salut presenten un document amb les principals línies estratègiques assolides

Els sis grups han arribat a aquest acord després de cinc mesos de feina i diàleg intensos

Els sis grups de treball que integren el Pacte per la Salut han presentat les línies estratègiques acordades durant cinc mesos de feina i diàleg per part de més de 250 professionals en un document conjunt que serà revisat durant les properes setmanes.

L’Hospital Universitari Son Espases ha acollit una trobada per posar en comú les conclusions a què han arribat els grups del Pacte per la Salut en la qual han participat la consellera de Salut, Manuela Garcia; el director general del Servei de Salut, Javier Ureña; la gerenta de l’Hospital Universitari Son Espases, Cristina Granados i la subdirectora de Cures Assistencials, Concha Zaforteza.

Els sis grups –conformats per professionals sanitaris, agents socials, associacions de pacients, col·legis professionals i societats científiques– s’han reunit diverses vegades durant els darrers mesos amb l’objectiu d’establir unes línies estratègiques emmarcades dins un pacte polític i social creat per garantir una atenció sanitària de qualitat, eficient i moderna i que definirà el futur i el full de ruta de la sanitat balear la propera dècada.

El coordinador del Pacte per la Salut, Javier Ureña, ha destacat “el treball de les més de 250 persones entre professionals sanitaris, agents socials, associacions de pacients, col·legis professionals i societats científiques, que han treballat durant aquest temps per a donar forma a aquest ambiciós projecte que va néixer fa 6 mesos i que estan aconseguint els objectius marcats”.

El grups de treball del Pacte per la Salut han destacat les línies estratègiques assolides següents:

-Línia 1. Reconeixement, fidelització, estabilització i captació dels professionals per fer front al dèficit de professionals sanitaris. Entre d’altres, s’ha destacat que calen mesures d’avaluació i retribució de l’acompliment, mesures de conciliació i flexibilitat, solucions al problema del habitatge o l’adaptació dels llocs de feina.

-Línia 2. Modernització i enfortiment de l’atenció primària i de la capacitat de resolució assistencial i de prevenció. Es destaca que cal garantir l’accessibilitat a la cartera de serveis, promoure la salut i fer prevenció de les malalties amb perspectiva comunitària, avançar en la integració i en la interoperabilitat, disposar de plantilles dimensionades, aconseguir infraestructures adequades i millorar tecnològicament.

-Línia 3. Abordatge de la cronicitat amb una atenció centrada en les persones i amb l’atenció social i sanitària integrades. En aquest grup s’han identificat tres àmbits d’actuació: pacient, família i comunitat; el model assistencial, i la informació clínica i la presa de decisions.

-Línia 4. Promoció de la salut, prevenció de la malaltia i foment d’hàbits de vida saludables. Aquesta línia estratègica contempla la formació en matèria de promoció de la salut i prevenció de la malaltia, la planificació estratègica, la millora de la participació en els programes de prevenció i situar el ciutadà al centre del sistema.

-Línia 5. Atenció als problemes de salut mental, potenciant la prevenció i l’atenció comunitària. Cal enfocar-se en promoure la millora de la coordinació de recursos, erradicar l’estigmatització per motius de salut mental, formar en l’àmbit del benestar emocional i la salut mental i potenciar la humanització.

-Línia 6. Increment de l’activitat programada i reducció dels temps d’espera per a les consultes amb l’especialista i les intervencions quirúrgiques. Les propostes acordades proposen estratègies conjuntes per a la gestió de la demanda i l’augment de l’oferta, així com una coordinació centralitzada de les llistes d’espera.