S’hi enterraran les restes dels 224 cossos de les víctimes que s’han localitzat durant les exhumacions dels diferents plans de fosses
La directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament, Xesca Ramis, ha signat l’acta de recepció del nou Columbari del Cementiri de Palma on s'enterraran les restes dels 224 cossos de les víctimes que han estat trobades durant les excavacions i exhumacions de fosses que s’han dut a terme en els diferents plans. Així, el Govern de les Illes Balears dona per acabades les obres del Columbari que han tengut un cost total de 98.461,39 €.
La quantitat inicial prevista era de 66.550 €, però per mor de problemes estructurals detectats una vegada començada l’obra, es va haver d’iniciar un expedient de modificació (dia 17 de novembre de 2023) amb un increment de pressupost de 31.911,39 € i amb el consegüent retard en les obres. Les deficiències detectades foren entre d’altres, el mal estat de les bigues de formigó per aluminosi i ja han estat resoltes.
Gràcies a aquesta reforma s’ha aconseguit transformar la capella en un Columbari que compleix amb les necessitats específiques, tan tècniques com d’especial interès per a la memòria democràtica per poder-hi enterrar les víctimes. Cal recordar que les restes que s’hi dipositaran han estat enferetrades en capses de fusta encarregades per un import de 72.479 €.