Ajudes de mobilitat entre illes

L'objectiu d'aquests ajuts és facilitar a l'alumnat de les Illes Balears la mobilitat dins del territori autonòmic per tal de compensar les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a les seves illes d'empadronament per cursar la formació professional que volen, i es veuen obligats a desplaçar-se a una altra illa.

Curs 2024-2025

Segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d'una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025

Convocatòria d'ajuts publicada al BOIB

La Conselleria d'Educació i Universitats ha publicat en el BOIB núm. 56, de dia 3 de maig de 2025, la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen els segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d'una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025.

Convocatòria d'ajuts

Es recomana llegir atentament el text de la convocatòria i la informació que es dona a continuació abans de fer la sol·licitud.

Informació general dels ajuts de mobilitat
Qui pot ser beneficiari de l'ajut?

Pot ser beneficiari dels segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional l'alumnat matriculat a un grau D o E, en règim general i modalitat presencial, de formació professional del sistema educatiu que cursa els estudis a un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de l'illa d'empadronament, dins del territori de les Illes Balears, durant el curs 2024-2025.

Quin és l'import de l'ajut?
  1. En el cas de l'alumnat matriculat a un curs complet de grau D de formació professional, l'import màxim de l'ajut que poden rebre és de 2.500 €. Si l'alumne té mòduls convalidats d'aquest curs, l'import màxim serà la part proporcional que li correspongui en funció de les hores a les quals s'ha matriculat, en relació amb el total d'hores del curs.
  2. En el cas de l'alumnat matriculat a un curs complet de grau E de formació professional, l'import màxim de l'ajut que poden rebre és de 1.500 €. Si l'alumne té mòduls convalidats d'aquest curs, l'import màxim serà la part proporcional que li correspongui en funció de les hores a les quals s'ha matriculat, en relació amb el total d'hores del curs.
Quin és el termini de presentació de sol·licituds de l'ajut?

Des del 5 de maig de 2025 fins al 20 de juny de 2025.

Quins requisits s'exigeixen per optar als ajuts?

Per optar als segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional, s'han de complir els requisits següents:

  1. No tenir un títol del mateix grau (D o E) i nivell (bàsic, mitjà o superior) que el dels ensenyaments per als quals es demana l'ajut.
  2. No haver-hi places disponibles per a l'alumnat dels estudis sol·licitats en centres sostinguts amb fons públics a l'illa d'empadronament.
    1. Un curs complet de grau D, en règim general i modalitat presencial, de formació professional, durant el curs 2024-2025, situat a una illa balear diferent de l'illa balear d'empadronament.
    2. Un curs complet de grau E, en règim general i modalitat presencial, de formació professional, durant el curs 2024-2025, situat a una illa balear diferent de l'illa balear d'empadronament.

      Si un alumne té mòduls convalidats del curs del qual està matriculat, l'alumne s'ha d'haver matriculat de tots els mòduls d'aquest curs que no té convalidats.

  3. Durant el curs 2024-2025, a l'avaluació ordinària de la primera convocatòria d'aquest curs, ha d'haver obtingut els resultats següents:
    1. En el cas de l'alumnat que ha iniciat un ensenyament de grau D, ha de complir els criteris de promoció.
    2. En el cas de l'alumnat que fa el segon curs d'un ensenyament de grau D, ha d'haver superat tots els mòduls del cicle en l'avaluació ordinària.
    3. En el cas de l'alumnat que fa un ensenyament de grau E, ha d'haver titulat.
  4. No haver estat beneficiari dels ajuts de mobilitat convocats per la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a l'illa de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025 (BOIB núm. 121, de 14 de setembre de 2024).
  5. No incórrer en cap de les prohibicions que estableix l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions
Són incompatibles amb altres beques o ajudes?

Sí, són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d'ajuda o beca per a finalitats similars d'entitats públiques o privades. A més, aquests ajuts són incompatibles amb les beques i ajuts a alumnes de nivells postobligatoris que convoca el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.

Com es pagarà l'ajut?

La Conselleria d'Educació i Universitats abonarà als beneficiaris l'import de les ajudes concedides mitjançant una transferència bancària. Les ajudes seran abonades en un pagament únic.

Resum del calendari d'actuacions
Actuació Dates Lloc
Presentació de sol·licituds Del 5 de maig al 20 de juny seuelectronica.caib.es
Publicació de l'informe d’esmena de sol·licitud Del 30 de juny al 4 de juliol seuelectronica.caib.es
Presentació d'esmenes a la sol·licitud Des de la publicació de l'informe d'esmenes fins al 15 de juliol seuelectronica.caib.es
Publicació de la proposta de resolució Entre el 21 i el 25 de juliol seuelectronica.caib.es
Presentació d'al·legacions a la proposta de resolució 10 dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució seuelectronica.caib.es
Publicació de la resolució de concessió i exclusió Posterior a la revisió de les al·legacions presentades a la proposta seuelectronica.caib.es
Presentació de sol·licituds dels ajuts de mobilitat

Accés a la Seu Electrònica per fer la sol·licitud als ajuts de mobilitat.

Termini de presentació de sol·licituds: des del 5 de maig de 2025 fins al 20 de juny de 2025.

Qui ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?

L'alumnat matriculat a un grau D o E, que compleixi els requisits i estigui interessat en rebre aquest ajut.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?

Les persones interessades en presentar una sol·licitud ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita prèvia amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu. En aquest cas, s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Quina documentació s'ha d'adjuntar a la sol·licitud?

Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

  1. L'imprès de sol·licitud (annex 3) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.
  2. La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 4) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.
  3. En el cas que el municipi d'empadronament no estigui adherit a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears, s'haurà d'aportar un certificat d'empadronament. Es poden consultar aquests municipis a la pàgina web d'interoperabilitat de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU.
  4. En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que firma la sol·licitud.
  5. Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.
  6. Model d'Annex 3.
  7. Model d'Annex 4.

Teniu problemes amb el tràmit telemàtic?



Ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025

Convocatòria d'ajuts publicada al BOIB

La Conselleria d'Educació i Universitats publica, en el BOIB núm. 121, de dia 14 de setembre de 2024, la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

Convocatòria d'ajuts

Es recomana llegir atentament el text de la convocatòria i la informació que es dona a continuació abans de fer la sol·licitud.

Informació general dels ajuts de mobilitat
Qui pot ser beneficiari de l'ajut?

Els alumnes matriculats a un grau D o E de formació professional del sistema educatiu que cursin els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de la seva illa d'empadronament dins del territori de les Illes Balears durant el curs 2024-2025.

Quin és l'import de l'ajut?
  1. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau D de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 2.500 € com a màxim.
  2. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau E de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 1.500 € com a màxim.
Quin és el termini de presentació de sol·licituds de l'ajut?

Des del 16 de setembre de 2024 fins al 4 d'octubre de 2024.

Quins requisits s'exigeixen per optar als ajuts?

Per poder optar als ajuts de mobilitat, s'han de complir els requisits següents:

  1. No haver-hi places disponibles per a l'alumne dels estudis sol·licitats en centres sostinguts amb fons públics a la seva illa d'empadronament.
  2. Estar matriculat a un centre sostingut amb fons públics de les Illes Balears en algun dels cursos següents:
    1. Un curs complet d'un grau D presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat en una illa illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.
    2. Un curs complet d'un grau E presencial de formació professional durant el curs 2024-2025 situat en una illa illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.
Són incompatibles amb altres beques o ajudes?

Sí, són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d'ajuda o beca per a finalitats similars d'entitats públiques o privades. A més, aquests ajuts són incompatibles amb les beques i ajuts a alumnes de nivells postobligatoris que convoca el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.

Com es pagarà l'ajut?

La Conselleria d'Educació i Universitats abonarà als beneficiaris l'import de les ajudes concedides mitjançant una transferència bancària. Les ajudes seran abonades en un pagament únic.

Presentació de sol·licituds dels ajuts de mobilitat

Accés a la Seu Electrònica per fer la sol·licitud als ajuts de mobilitat:

Termini de presentació de sol·licituds: des del 16 de setembre de 2024 fins al 4 d'octubre de 2024.

Qui ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?

Els alumnes matriculats a un grau D o E, que compleixi els requisits i estiguin interessat a rebre aquest ajut.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?

Les persones interessades a presentar una sol·licitud ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu, en aquest cas s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Quina documentació s'ha d'adjuntar a la sol·licitud?

Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

  1. L'imprès de sol·licitud (annex 2) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.
  2. La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.
  3. En el cas que el municipi d'empadronament no estigui adherit a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears, s'haurà d'aportar un certificat d'empadronament. Es poden consultar aquests municipis a la pàgina web d'interoperabilitat de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU (aquí).
  4. En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal vigent amb la qual actua la persona que firma la sol·licitud.
  5. Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.
  6. Model d'ANNEX 2.
  7. Model d'ANNEX 3.

Teniu problemes amb el tràmit telemàtic?

Relació de sol·licituds presentades amb indicació de les deficiències detectades

S'ha publicat a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa la relació de les sol·licituds presentades a la convocatòria, amb indicació de possibles mancances documentals o defectes. Aquesta publicació té efectes de notificació, i les persones interessades disposen de temps per esmenar les sol·licituds.

Informe sobre les esmenes a les sol·licituds dels ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els seus estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

Esmenes a les sol·licituds dels ajuts de mobilitat

Una vegada revisada la documentació de les sol·licituds dels ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025, es requereix als sol·licitants que apareixen a la taula adjunta que aportin la documentació següent mitjançant el tràmit habilitat a aquest efecte entre el dia 9 d'octubre de 2024 i el dia 22 d'octubre de 2024. En cas que un sol·licitant no aporti la documentació requerida en el termini establert, s'entendrà que desisteix de la seva petició.

Accés a la Seu Electrònica per fer esmenes.

Termini per realitzar les esmenes: del 7 al 25 d'octubre de 2024, ambdós inclosos.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació d'esmenes?

Les persones interessades a presentar esmenes ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu, en aquest cas s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat

La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa va signar la proposta de resolució de la convocatòria d'ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional que cursen estudis en una illa diferent a la seva residència dins les Illes Balears per al curs 2024-2025. S'hi varen presentar 24 sol·licituds dins del termini establert i una comissió avaluadora les ha revisades segons els criteris de la convocatòria. La proposta de resolució concedeix ajuts als beneficiaris indicats a l'Annex 1 i denega les sol·licituds de l'Annex 2 per les causes especificades.

Proposta de resolució de la directora general de formació professional i Ordenació Educativa de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat per a estudiants de Formació Professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

Al·legacions a la Proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat

La proposta de resolució es publica a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa. En relació amb aquesta proposta, es poden presentar al·legacions dins el termini de deu dies a partir de la seva publicació, mitjançant un escrit adreçat a la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa. Les al·legacions es poden presentar al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, a les dependències previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 o de manera electrònica a la Seu Electrònica. No s'accepten al·legacions amb documentació no presentada en el termini d'esmena.

Accés a la Seu Electrònica per fer-hi les al·legacions

Termini: del 22 d'octubre al 5 de novembre de 2024, ambdós inclosos.

Documentació: Model de presentació d'al·legacions.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació d'al·legacions?

Les persones interessades a presentar-hi al·legacions ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu, en aquest cas s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Resolució de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat

Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2024-2025

Es concedeix l'ajut de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de la de residència a les Illes Balears durant el curs 2024-2025, segons la relació de persones i quanties establertes a l'Annex 1. Així mateix, es denega aquest ajut a les persones incloses a l'Annex 2, segons la causa d'exclusió especificada. Aquesta Resolució es basa en els criteris establerts en la convocatòria i en la documentació presentada per les persones sol·licitants.

Curs 2023-2024

Ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu i que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a la seva illa de residència dins de les Illes Balears per al curs 2023-2024.

Convocatòria d'ajuts publicada al BOIB

La Conselleria d'Educació i Universitats publica, en el BOIB núm. 22, de dia 18 de febrer de 2023, la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional, de 10 de febrer de 2023 per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre públic d'una illa diferent a l'illa de residència a les Illes Balears per al curs 2023-2024.

Convocatòria d'ajuts

Es recomana llegir atentament el text de la convocatòria i la informació que es dona a continuació abans de fer la sol·licitud. Informació general dels ajuts de mobilitat.

Informació general dels ajuts de mobilitat

Accés a la Seu Electrònica per fer la sol·licitud:

Qui en pot ser beneficiari?

Poden ser beneficiaris dels ajuts els alumnes matriculats a un cicle formatiu de grau mitjà presencial, grau superior presencial o a un curs d'especialització presencial de formació professional del sistema educatiu que cursin els estudis a un centre públic d'una illa diferent de l'illa de residència en el territori de les Illes Balears.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?

Les persones interessades a presentar-hi una sol·licitud ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu, en aquest cas s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Quin és l'import de l'ajut?
  1. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet d'un cicle formatiu de grau mitjà o superior de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 2.500 € com a màxim.
  2. En el cas dels alumnes matriculats a un curs complet de grau E de formació professional, l'import de l'ajut que poden rebre és de 1.500 € com a màxim.
Quin es el termini de presentació de sol·licituds?

Des del 1 de setembre de 2023 fins al 11 d'octubre de 2023.

S'exigeixen requisits per optar a les ajudes de programes de mobilitat?

Sí, per poder optar als ajuts de mobilitat, s'han de complir els requisits següents:

  1. No haver-hi places disponibles dels estudis sol·licitats en centres públics a l'illa de residència.
  2. Estar matriculat a un centre públic en algun dels cursos següents:
    1. un curs complet d'un cicle formatiu de grau mitjà o superior presencial de formació professional, en un centre educatiu públic de les Illes Balears, durant el curs 2023-2024 situat en una illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.
    2. un curs d'especialització presencial de formació professional en un centre educatiu públic de les Illes Balears, durant el curs 2023-2024 situat a una illa balear diferent a l'illa balear d'empadronament.
Són incompatibles amb altres beques o ajudes?

Sí, són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (residència i desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d'ajuda o beca per a finalitats similars d'entitats públiques o privades. A més, aquests ajuts són incompatibles amb les beques i ajuts a alumnes de nivells postobligatoris que convoca el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.

Com es pagarà l'ajut?

La Conselleria d'Educació i Universitats abonarà als beneficiaris l'import de les ajudes concedides mitjançant una transferència bancària. Les ajudes seran abonades en un pagament únic.

Presentació de sol·licituds dels ajuts de mobilitat

Accés a la Seu Electrònica per fer la sol·licitud als ajuts de mobilitat:

Termini de presentació de sol·licituds: des del 1 de setembre de 2023 fins a l’11 d'octubre de 2023.

Qui ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?

Els alumnes matriculats a un cicle formatiu de grau mitjà presencial, grau superior presencial o a un curs d'especialització presencial.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació de sol·licituds?

Les persones interessades en presentar una sol·licitud ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita prèvia amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu, en aquest cas s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Quina documentació s'ha d'adjuntar a la sol·licitud?

Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

  1. L'imprès de sol·licitud (annex 2) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.
  2. La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 3) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.
  3. En el cas que el municipi d'empadronament no estigui adherit a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears, s'haurà d'aportar un certificat d'empadronament. Es poden consultar aquests municipis a la pàgina web d'interoperabilitat de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU (aquí).
  4. En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que firma la sol·licitud.
  5. Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

Teniu problemes amb el tràmit telemàtic?

Proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat

El director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat proposa la concessió i denegació dels ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional que cursen estudis en una illa diferent a la seva de residència dins les Illes Balears per al curs 2023-2024. La convocatòria es va publicar el febrer de 2023, i una comissió avaluadora, constituïda el 20 d'octubre de 2023, ha analitzat les sol·licituds segons els criteris establerts. La proposta aprova la llista de beneficiaris (Annex 1) i la de sol·licituds excloses (Annex 2). Es publica a la web de la Direcció General i s'obre un termini d'al·legacions fins al 3 de novembre de 2023.

Proposta de resolució del director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre públic de les Illes Balears d'una illa diferent a la de residència corresponents al curs 2023-2024.

Al·legacions a la proposta de resolució

La proposta de resolució es publica a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa. En relació amb aquesta proposta, es poden presentar al·legacions dins el termini de

deu dies

a partir de la seva publicació, mitjançant un escrit adreçat a la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa. Les al·legacions es poden presentar al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, a les dependències previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 o de manera electrònica a la Seu Electrònica. No s'accepten al·legacions amb documentació no presentada en el termini d'esmena.

Accés a la Seu Electrònica per fer esmenes:

Termini: del 25 d'octubre al 3 de novembre de 2023, ambdós inclosos.

Com s'ha de realitzar el tràmit de presentació d'al·legacions?

Les persones interessades en presentar al·legacions ho poden fer:

  • Al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats, sol·licitant cita prèvia amb anterioritat, o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (caib.es).
  • A través de correu, en aquest cas s'ha de presentar dins d'un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitats es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l'oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s'ha d'entendre com a data vàlida de presentació la d'entrada al registre de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Resolució de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat

Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta del director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat, de concessió i denegació dels ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre públic de les Illes Balears d'una illa diferent a la de residència corresponents al curs 2023-2024.

Es concedeix l'ajut de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre públic d'una illa diferent a la de residència a les Illes Balears durant el curs 2023-2024, segons la relació de persones i quanties establertes a l'Annex 1. Així mateix, es denega aquest ajut a les persones incloses a l'Annex 2, segons la causa d'exclusió especificada. Aquesta resolució es basa en els criteris establerts en la convocatòria i en la documentació presentada per les persones sol·licitants.