11 desembre 2020 Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius

Reactivació econòmica: Una nova campanya promocionarà els productes tradicionals de forn i pastisseria d’Eivissa durant tot l’any NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Reactivació econòmica: Una nova campanya promocionarà els productes tradicionals de forn i pastisseria d’Eivissa durant tot l’any

\ La iniciativa, promoguda per la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius amb la col·laboració del Consell d’Eivissa, incentiva la compra de la rebosteria als establiments artesanals

El director general de Comerç del Govern, Miquel Piñol, i la consellera de Promoció Econòmica i Empresarial i Cooperació Municipal del Consell Insular d’Eivissa, Maria Fajarnés, han presentat aquest matí una campanya de promoció dels productes tradicionals de forn i pastisseria d’Eivissa, promoguda per la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, a través de l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears), i l’Associació de Forners i Pastissers, amb la col·laboració del Consell Insular d’Eivissa. La iniciativa vol donar a conèixer a la ciutadania l’ampli ventall de la rebosteria típica de l’illa que s’elabora tradicionalment durant les diferents festivitats de l’any. L’objectiu és fomentar la compra d’aquests productes als forns i pastisseries que els elaboren de forma artesanal ja que les diferents dates de Nadal, Pasqua o les festes patronals suposen una font d’ingressos indispensable per al manteniment del sector. L’acte de presentació, que ha tengut lloc al Centre d’Interpretació de Can Planetes de Santa Eulàlia des Riu, també ha comptat amb la presència de la directora insular de Comerç, Indústria i Artesania, Irene Torres; i la directora gerent de l’IDI, Mariona Luis.

Aquesta campanya també és un reconeixement del paper del sector, que ha mantingut vives les tradicions festives i culinàries, i ha permès que molts productes encara existeixin. De fet, aquesta acció forma part de la política de suport als forns que es duu a terme des de fa quatre anys a l’IDI en col·laboració de l’Associació de Forners i Pastissers, amb la creació de la marca de qualitat “Pa d’Aquí, forn i tradició” per distingir els establiments que elaboren els productes de forma artesanal i saludable.

La campanya consta d’una sèrie de bodegons fotografiats per Josep Taltavaull, que mostren els productes que es consumeixen tradicionalment a Eivissa durant cada festivitat. Així, es pretén que la ciutadania conegui l’origen de la rebosteria i quan la trobarà amb més freqüència als forns. A més de promocionar les imatges a través de les xarxes socials, la Conselleria vol que la campanya arribi als forns i pastisseries. Per aquest motiu, avui també s’han presentat uns displays que es repartiran pels punts de venda dels forns adherits a Pa d’Aquí amb la imatge dels productes de tardor/hivern d’Eivissa, que inclou la greixonera, els panellets, el bescuit i la salsa de Nadal. Més endavant, se’ls faran arribar les fotografies de primavera/estiu, amb macarrons de Sant Joan, orelletes, bunyols, flaó i magdalenes. S’ha d’agrair la col·laboració de PIMEEF amb l’assessorament de la tria de productes.

Una de les novetats que aporta aquesta campanya, a part del vessant artístic de les imatges, és que es tracta d’una acció 365 dies, és a dir, que es promocionaran els diferents productes segons l’època en què es mengen habitualment. De fet, ara es començaran a promocionar els dolços de Nadal.

La campanya, a més de donar-se a conèixer entre la ciutadania, entrarà a les escoles de cuina i de pastisseria amb xerrades i material didàctic per formar els futurs professionals del sector. A més, també s’organitzaran activitats amb centres d’educació secundària per promocionar entre l’alumnat tant el coneixement dels diferents productes, com una possible sortida laboral i pal·liar així la falta de relleu generacional en què es troba actualment la professió.