19 setembre 2022 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

CONSELL DE GOVERN: EL SERVEI DE SALUT CONTRACTA ELS SERVEIS D’ADMINISTRACIÓ, MANTENIMENT, DESENVOLUPAMENT I EVOLUCIÓ DE LA INFRAESTRUCTURA DE SEGURETAT CConsell de Govern

CONSELL DE GOVERN: EL SERVEI DE SALUT CONTRACTA ELS SERVEIS D’ADMINISTRACIÓ, MANTENIMENT, DESENVOLUPAMENT I EVOLUCIÓ DE LA INFRAESTRUCTURA DE SEGURETAT

\ El valor estimat de la contractació autoritzada és de 913.069,92 €
\ La durada d’aquest contracte és de vint-i-quatre mesos

El Consell de Govern ha autoritzat el director general del Servei de Salut de les Illes Balears a contractar els serveis d’administració, manteniment, desenvolupament i evolució de la infraestructura de seguretat del Servei de Salut per un valor estimat de 913.069,92 €.

El Servei de Salut du a terme aquesta contractació per continuar apostant per garantir la seguretat de la informació i el compliment de la normativa vigent. La durada d’aquest contracte és de vint-i-quatre mesos, comptadors des que s’hagi perfet. No obstant això, una vegada vençut el període contractual, el contracte es podrà prorrogar per un període de dotze mesos.

Aquesta contractació s’emmarca dins el projecte per implantar i desplegar una infraestructura de seguretat que garanteixi la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de la informació de què disposa dels seus pacients, per complir alhora els requisits legals vigents en matèria de protecció de dades, seguretat de la informació i en l’àmbit de l’administració electrònica.

Entre els sistemes que ha posat en funcionament hi ha els següents:

* Gestió d’identitats corporatives (usuari S) per identificar els professionals que presten servei per al Servei de Salut.
* Gestió d’identitats privilegiades, per mitjà de la qual es gestionen les identitats dels usuaris administradors dels sistemes.
* Autenticació única (SSO), per facilitar la identificació i l’accés dels professionals als sistemes d’informació.
* Custòdia i signatura electrònica, amb les quals es garanteix la custòdia longeva dels documents electrònics.
* Integració de la Seu Electrònica del Servei de Salut amb el sistema d’autenticació i signatura Cl@ve, mitjançant la plataforma Fire, per identificar els ciutadans que necessiten accedir als serveis prestats de manera electrònica pel Servei de Salut.
* Portasignatures electrònic, amb el qual es gestiona la firma de documents que requereixen signatura electrònica.
* Portal corporatiu d’aplicacions.
* Portal de gestió de certificats de la PKI del Servei de Salut.

Així mateix, des del maig de 2022 ha absorbit el nou sistema de control d’accés a la xarxa de l’Hospital Universitari Son Espases.

Per acabar, és important subratllar que el Servei de Salut treballa actualment per implantar una solució d’identificació i control de dispositius mèdics (IoTM) i industrials (IoT), que ha de formar part del servei de la licitació de referència.