La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha publicat avui unes instruccions específiques sobre les activitats complementàries, les sortides escolars i les jornades de portes obertes.
Aquestes instruccions s’han elaborat d’acord amb la Direcció General de Salut Pública i el Departament d’Inspecció Educativa amb la voluntat d’atendre les consultes dels centres educatius sobre aquestes qüestions.
El document estableix el següent:
Activitats complementàries
Són les activitats didàctiques que es realitzen amb l'alumnat en horari majoritàriament lectiu. Aquestes activitats inclouen visites, excursions, treballs de camp, etc. Estan recollides a la programació general anual (PGA) i han de tenir l'aprovació del consell escolar.
Per realitzar aquestes activitats fora del centre, d'acord amb les mesures de prevenció front a la COVID-19, s'ha de tenir en compte:
Pel que fa al transport, si l'activitat requereix utilitzar autocar:
Pel que fa al desenvolupament de l'activitat. Durant les activitats s'han de seguir aquestes indicacions:
Sortides escolars
S'entenen com a sortides escolars les de durada superior a un dia a la mateixa illa i totes les que es realitzen fora de l'illa. Per exemple els viatges d'estudis, colònies, intercanvis culturals i altres de semblants. Per al desenvolupament d'aquestes sortides escolars, s'ha de comptar amb l'autorització del consell escolar i del Departament d'Inspecció Educativa. En qualsevol cas, i especialment si la situació epidemiològica no evoluciona de manera clarament positiva, s'han d'evitar viatges i pernoctacions.
Durant aquestes sortides s'han de seguir les mateixes indicacions que s'han donat per a les activitats complementàries que es duen a terme fora del centre i a més a més:
Jornades de portes obertes
Atesa la situació epidemiològica no es poden dur a terme jornades de portes obertes com es feia habitualment.
Cada centre determinarà de quina manera es farà arribar la informació a les famílies. La recomanació és utilitzar algun mètode audiovisual o de videoconferència perquè les famílies puguin conèixer les característiques i les instal·lacions del centre.