13 maig 2021 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

Més de 60 docents participen en el curs “Fake news i educació mediàtica” NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat
La formació s’adreça a docents de 5è i 6è d’educació primària, així com també de secundària

Més de 60 docents participen en el curs “Fake news i educació mediàtica”

Amb aquesta formació, organitzada pel CEP IBSTEAM, es tractaran continguts com la desinformació i les seves conseqüències, així com els fonaments de la verificació digital, entre d’altres

Des d'ahir i fins al proper 6 de juny, més de 60 docents participen en la formació “Fake news i educació mediàtica” organitzada pel CEP IBSTEAM, un curs en el qual es facilitaran eines per localitzar i combatre la desinformació i les fake news, cada vegada més presents a les xarxes socials i a Internet.

La formació, que s’adreça a docents de 5è i 6è d’educació primària i també de secundària, consta de dues parts: una semipresencial, amb dues videoconferències, i una altra a distància, en què s’emprarà un Classroom com a entorn virtual des del qual es podran consultar materials, participar en fòrums i realitzar activitats obligatòries que els tutor/es proposaran als assistents.

Aquest curs pretén desenvolupar les competències digitals del professorat en les àrees d’informació i alfabetització informacional i en la de comunicació i col·laboració, tot reflexionant sobre aspectes com si el docent utilitza a classe eines per trobar i filtrar el flux d’informació a Internet; si manté una actitud crítica amb les fonts i els perfils personals que segueix en espais socials o comunitats docents, i si transmet aquesta actitud al seu alumnat, així com si usa diferents estratègies digitals perquè l’alumnat sàpiga comparar críticament i combinar de manera significativa informació de diferents fonts.

Formar el professorat en els usos inadequats d’Internet

Els objectius de la formació van des de l’anàlisi i coneixement dels conceptes relacionats amb la desinformació i el que pot comportar, al descobriment de les claus i les eines de la verificació digital o al treball amb materials, experiències i reflexions per tal d’implementar l’educació mediàtica en verificació digital a l’aula.

Una vegada finalitzada la formació, els participants estaran formats en els usos inadequats d’Internet i en els seus efectes negatius sobre nins, joves i adults. A més, també estaran en disposició d’ajudar l’alumnat a identificar amb facilitat els missatges massius enganyosos.