13 d’abril 2021 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

El projecte de nou Reglament Orgànic de Centres inicia el període de consultes i negociació NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

El projecte de nou Reglament Orgànic de Centres inicia el període de consultes i negociació

\ Avui s’ha publicat al BOIB la Resolució que obre la fase d’informació pública

\ Es pot consultar a la plana web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

\ El document potencia l’autonomia i avaluació dels centres i afavoreix la coordinació del professorat en els centres de secundària

\ El nou ROC afavoreix la participació de la comunitat educativa i es recuperen les competències del claustre i del consell escolar

 

El Butlletí Oficial de les Illes Balears publica avui la Resolució per la qual es sotmet a informació pública el Projecte de decret pel qual s’aprova el Reglament Orgànic dels centres educatius públics de Balears.

Es pot consultar l’esborrany del nou ROC a la web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

A partir d’ara s’obre un termini de 15 dies hàbils per a la presentació d’al·legacions, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució al BOIB.

Posteriorment s’iniciarà una ronda de reunions sobre la proposta de ROC amb els diferents col·lectius que integren la comunitat educativa de Balears per al seu debat i negociació.

El Reglament vigent fou aprovat el 2002. Al llarg dels anys transcorreguts s'ha configurat una nova realitat, tant social com legislativa, que ha fet necessari abordar l'elaboració d'un nou marc regulador que possibiliti noves formes d’organització escolar que facilitin que els centres educatius puguin donar la resposta més adequada a les necessitats de l’alumnat i de la societat actual.

Resulta necessari, per tant, dictar la normativa en matèria d’organització i funcionament de centres que respongui a l’evolució del sistema educatiu a les Illes Balears a mes de reforçar  l’autonomia en un marc de gestió descentralitzada i de participació de la comunitat educativa. Tot això per tal de dotar als centres d’un marge propi d’autonomia que els permeti adequar la seva actuació a les circumstàncies concretes i a les característiques dels seus alumnes, amb l’objectiu d’aconseguir l’èxit escolar de tots els estudiants.

El nou Reglament ha tengut en compte tant la LOMLOE com les línies generals de la nova Llei d’Educació de Balears que actualment es troba a punt d’iniciar el seu tràmit parlamentari.

Aspectes destacats

Un dels aspectes més importants del projecte del nou ROC és el de fer una aposta clara per l’autonomia dels centres educatius tant pedagògica, d’organització i de gestió per poder dur a terme models de funcionament propis  que permetin adoptar les actuacions necessàries per afavorir l’èxit educatiu de l’alumnat, la disminució de l’abandonament educatiu primerenc i la inclusió educativa. Aquesta autonomia va acompanyada d’una necessària avaluació tant interna com externa.

Per altra banda, el nou reglament afavoreix la coordinació del professorat en una organització més horitzontal, especialment en els centres de secundària, en els quals es dona més pes als equips docents respecte dels departaments didàctics, de forma que es promoguin els plantejaments pedagògics globalitzats i el treball per àmbits.

Finalment, la proposta de ROC afavoreix la participació de tots els membres de la comunitat educativa i es recuperen les competències del claustre i del consell escolar que va eliminar la LOMCE.