9 febrer 2024 Conselleria de Salut

CONSELL DE GOVERN: EL CONSELL DE GOVERN AUTORITZA EL NOU CONTRACTE DE GESTIÓ DE RESIDUS SANITARIS QUE ES GENEREN ALS CENTRES DEL SERVEI DE SALUT CConsell de Govern

CONSELL DE GOVERN: EL CONSELL DE GOVERN AUTORITZA EL NOU CONTRACTE DE GESTIÓ DE RESIDUS SANITARIS QUE ES GENEREN ALS CENTRES DEL SERVEI DE SALUT

\ El contracte té un valor estimat de 7.661.083 € i una durada de dos anys, més una possible pròrroga de dos més

\ Entre els residus que es retiren hi ha agulles, medicaments i material citostàtic emprat en la quimioteràpia


El Consell de Govern ha autoritzat el contracte del servei de gestió de residus sanitaris que es generen als centres del Servei de Salut de les Illes Balears, per un valor estimat de 7.661.083 €. La durada del contracte serà de dos anys, amb la possibilitat de prorrogar-lo dos anys més.

L’objecte del contracte és la retirada, el transport, el tractament i l’eliminació dels residus sanitaris dels hospitals, dels centres de salut, de les unitats bàsiques de salut i altres dispositius sanitaris dependents del Servei de Salut. Per tant, l’adjudicatari del servei haurà de retirar, transportar i eliminar —respectant la legislació vigent— els residus sanitaris del grup II, és a dir, agulles, objectes punxants, restes de medicaments i material citostàtic emprat en els tractaments de quimioteràpia, i també s’haurà de fer càrrec dels residus sanitaris del grup III, és a dir, benes, gases i roba d’un sol ús.

A més a més, l’adjudicatari també haurà de proporcionar bosses i contenidors als centres sanitaris per rebutjar-hi els residus i els haurà de recollir, transportar i eliminar dins el període que la normativa estableix.

A banda d’això, l’adjudicatari estarà obligat a organitzar un programa de formació destinat als treballadors del Servei de Salut per promoure la separació correcta dels residus i instruir-los sobre l’ús dels contenidors, a fi de minimitzar les situacions de risc físic i de contaminació ambiental.