3 novembre 2021 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

Consum rep des de gener 693 denúncies relacionades amb promocions i publicitat enganyosa NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat
La publicitat enganyosa a les xarxes i plataformes són la nova frontera del consum

Consum rep des de gener 693 denúncies relacionades amb promocions i publicitat enganyosa

Més de 50 professionals es formen en el curs «Publicitat, xarxes i drets dels consumidors» de la Direcció General de Consum

La Direcció General de Consum ha organitzat juntament amb el Ministeri de Consum la formació «Publicitat, xarxes i drets dels consumidors», dirigida a professionals de l’Administració de l’Estat, autonòmica i local competents en consum. La jornada es du a terme avui 3 de novembre a l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears.

L’objectiu del curs és analitzar i valorar les pràctiques publicitàries existents en xarxes i comerç electrònic de productes de consum i la seva adequació als drets dels consumidors i usuaris.

El director general de Consum, Fèlix Alonso, ha explicat que el 2021 Consum ha rebut 693 denúncies relacionades amb la publicitat i les promocions enganyoses. Per illes, Mallorca n’ha rebut 590; Menorca, 9, i Eivissa, 94, relacionades amb l’incompliment o engany de l’oferta.

 «Estam davant d’una frontera nova. Les reclamacions i denúncies tindran cada dia més pes a la Administració i hem d’estar preparats; vet aquí l’objectiu d’aquest curs», ha expressat Alonso.

Entre els continguts que s’han ofert  hi ha els drets dels consumidors en línia; la legislació autonòmica, nacional i comunitària sobre la publicitat dels productes; les pràctiques enganyoses; la transmissió de dades personals i bancàries, i les vies de reclamació.

Els ponents són professionals destacats en el món del consum, la publicitat i el dret. La doctora en Estratègia i Màrqueting de l’Empresa de la Universitat de Castella-la Manxa, Isabel Llodrà Riera, ha parlat sobre els nous mercats sorgits de la digitalització. L’assessor jurídic en el Gabinet del Ministeri de Consum i expert en Dret de Consum, Competència i de la Unió europea, Daniel Arribas González, ha explicat els reptes de l’administració davant les noves estratègies de la publicitat i, finalment, el secretari general de Facua, Rubén Sánchez, ha dissertat sobre la lluita contra el frau.

La jornada ha acabat amb un debat entre els tres ponents i el director general de Consum, Fèlix Alonso Cantorné, en el qual han departit sobre la protecció del consumidor davant els nous canals de publicitat.