27 d’agost 2020 <10aL>Conselleria de Mobilitat i Habitatge

SFM invertirà 1,9 milions en la substitució del pas a nivell de sa Farinera per un pas sota les vies per a vianants i un pont per al trànsit de vehicles NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

SFM invertirà 1,9 milions en la substitució del pas a nivell de sa Farinera per un pas sota les vies per a vianants i un pont per al trànsit de vehicles

L’Ajuntament de Marratxí i SFM acorden que el pont sobre el torrent de Coanegra incorporarà un carril bici i el pas inferior per a vianants una plaça

El conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, i el batle de Marratxí, Miquel Cabot, han signat avui el conveni que permetrà l’eliminació del pas a nivell de vehicles i vianants ubicat al carrer de sa Farinera, en el punt quilomètric 4,2 de la línia de tren Palma-Inca.

Marc Pons ha emmarcat l’eliminació del pas a nivell de sa Farinera en l’estratègia del Govern de les Illes Balears de millora de la seguretat en el transport ferroviari iniciada ja en la legislatura passada i que té com a objectiu la supressió total dels passos a nivell existents en la xarxa ferroviària a mesura que les possibilitats tècniques i pressupostàries ho permetin.

A l’acte de presentació del projecte, hi han participat també el director general de Mobilitat, Jaume Mateu; el gerent d’SFM, Mateu Capellà; el batle de Marratxí, Joan Francesc Canyelles, i la segona tinent de batle, Neus Serra.

L’actual pas a nivell de sa Farinera se substituirà per un pas inferior (sota les vies) per a vianants en aquest mateix punt i per un pas elevat (un pont) sobre el torrent de Coanegra, a l’alçada dels carrers des Canyar i es Verderol, perquè hi circulin els vehicles. Aquest pont comunicarà directament les urbanitzacions des Pont d’Inca i sa Cabana i serà l’alternativa al pas actual per al trànsit rodat.

L’objectiu és mantenir la connectivitat actual dels nuclis del Pont d’Inca i sa Cabana però amb una major seguretat, tant per als vehicles com per als vianants i per a la circulació ferroviària.

L’actuació suposa en conjunt una inversió d’1,9 milions d’euros que assumeix Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM).

L’ Ajuntament de Marratxí autoritza, mitjançant el conveni subscrit, l’ocupació temporal dels terrenys necessaris per dur a terme les obres de construcció del nou pas inferior i del pont que substituiran el pas actual. Una vegada que s’hagin acabat les obres, la despesa de la conservació i del manteniment l’assumirà l’Ajuntament.

Tant el conseller Marc Pons com el batle de Marratxí han destacat l’estreta col·laboració entre SFM i l’Ajuntament des del primer moment per dur a terme aquest projecte, que millora la seguretat de la circulació de persones i vehicles en aquesta part del municipi.

El projecte recull suggeriments i propostes de l’Ajuntament de Marratxí i, així, el pont que es construirà sobre el torrent de Coanegra, que tindrà 30 metres de longitud, incorporarà un carril bici de 2 metres d’amplària.

També, d’acord amb l’Ajuntament de Marratxí, en l’execució del pas inferior es crearà una plaça contínua en el carrer de sa Farinera a ambdós costats del pas.

La previsió és que les obres es puguin adjudicar a finals d’any i que comencin el gener de 2021.

El procés de licitació de les obres està en aquests moments en curs i s’hi han presentat fins a set empreses. Una vegada que comencin les obres, la previsió és que en set mesos aquestes puguin haver conclòs.

Les obres del pont sobre el torrent no tindran cap afectació sobre el trànsit.

Respecte de les obres del pas inferior per a vianants, serà necessari desviar el trànsit rodat i de vianants per altres carrers (travessia de Cas Vicari, camí de sa Cabana i avinguda d’Antoni Maura) però es mantindrà la circulació dels trens.

El pas inferior es planteja com un calaix clavat que s’anirà construint en un fossat excavat en el terreny de devora les vies per dur-lo posteriorment fins a la posició final sota les vies mitjançant un sistema d’embranzida oleodinàmica.