12 juliol 2016 | <9ªL> Conselleria d'Educació i Universitat

Educació crea la Mesa de Diàleg Permanent amb els Directors dels Centres Educatius de les Illes Balears NNota Informativa

Educació crea la Mesa de Diàleg Permanent amb els Directors dels Centres Educatius de les Illes Balears

Es tracta d’un òrgan consultiu que ha de permetre acostar més l’Administració i els equips directius dels centres i donar-los més possibilitats d’actuació
Una vegada recuperada la composició inicial del Consell Escolar de les Illes Balears i posada en marxa la Mesa de Diàleg Permanent amb Pares i Mares de l’Alumnat de les Illes Balears, la Conselleria d’Educació i Universitat ha considerat necessària la creació de la Mesa de Diàleg Permanent amb els Directors dels Centres Educatius de les Illes Balears. La Resolució que regula aquesta Mesa s’ha publicat al BOIB del passat 9 de juliol.

La Mesa de Directors es constitueix com  un òrgan col·legiat de consulta no preceptiva i de debat sense funcions decisòries, d’estudi i de seguiment dels assumptes que afecten qüestions pròpies del sistema educatiu de les Illes Balears, específicament els referits a la millora de l’equitat i qualitat educatives i a tot allò que incideix en el model de direcció escolar i en el bon funcionament dels centres, el qual ha de permetre acostar més l’Administració i els equips directius dels centres i donar-los més possibilitats d’actuació.

La Mesa té com a objectiu prioritari estudiar, debatre i fer propostes sobre els avantprojectes i els projectes de disposicions normatives rellevants per a la millora dels processos educatius, per al model de funció directiva i per al bon funcionament dels centres que, en matèria educativa, elabori la Conselleria d’Educació i Universitat, així com fer-ne el seguiment i proposar iniciatives orientades a la millora del sistema educatiu de les Illes Balears. Així mateix, pot proposar l’adopció de mesures per millorar la qualitat de l’educació i fer-ne el seguiment.

Les seves propostes no són preceptives ni vinculants per a la Conselleria d’Educació i Universitat ni tenen caràcter executiu.

Les funcions de la Mesa de Diàleg Permanent amb els Directors dels Centres Educatius de les Illes Balears són les següents:
a) Emetre informes facultatius i no vinculants en relació amb els projectes de disposicions normatives sobre direcció escolar, funcionament dels centres i de caràcter general que elabori la Conselleria d’Educació i Universitat en matèria educativa, a petició de la direcció general encarregada de la tramitació de l’expedient.
b) Fer un seguiment dels assumptes que afecten la direcció escolar i el funcionament dels centres i del conjunt de l’àmbit educatiu de les Illes Balears i fer propostes a la Conselleria d’Educació i Universitat.
c) Analitzar l’estat del sistema educatiu i fer propostes per millorar-lo.

Composició de la Mesa de Directors
La Mesa de Diàleg Permanent amb els Directors dels Centres Educatius de les Illes Balears està constituïda per les persones següents:
a) El titular de la Conselleria d’Educació i Universitat, o la persona en qui delegui, que actua com a president.
b) El titular de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, o la persona en qui delegui, que actua com a vicepresident.
c) El titular de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, o la persona en qui delegui.
d) El titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, o la persona en qui delegui.
e) El titular de la Direcció General de Personal Docent, o la persona en qui delegui.
f) Un membre de cadascuna de les associacions d’associacions i federacions de directors de centres educatius públics d’educació infantil i primària, educació secundària i centres d’adults de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears legalment constituïdes.
g) Un director de centre educatiu privat concertat per cadascuna de les tres entitats patronals més representatives que formen part de la Mesa de l’Ensenyament Privat Concertat i d’Educació Especial.
h) Un director de centre educatiu privat concertat per les Cooperatives d’ensenyament representades a la Mesa de l’Ensenyament Privat Concertat i d’Educació Especial.
i) Dues persones de prestigi reconegut en el món educatiu, nomenades pel president de la Mesa a proposta dels membres de la mesa d’entre les candidatures proposades i avalades per un terç dels membres de la Mesa, entre exdirectors de centres educatius. Es nomenaran per a un período de 2 anys.
j) Un membre, funcionari de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, nomenat pel titular d’aquesta Direcció General, que actua com a secretari, amb veu i sense vot.

La Mesa s’ha de reunir en sessió ordinària una vegada cada trimestre durant el curs escolar i, en sessió extraordinària, quan ho estimi oportú el president o un terç dels membres de la Mesa. Les reunions s’han de convocar en horaris que facilitin l’assistència dels membres.

Els membres de la Mesa no percebran cap quantitat econòmica per dur a terme la seva tasca, llevat de les indemnitzacions que, si escau, els pertoquin com a funcionaris, d’acord amb la normativa vigent aplicable.